7 Aralık 2012 Cuma

Cilt Bakımı Rutinim (Dikkat:Mimlenebilirsiniz!)

Cilt bakımına çok önem veren biriyimdir. Biraz da sorunlu daha doğrusu çok hassas bir cildim olduğu için şimdiye kadar çok ürün denedim. Ve şu sıralar severek kullandıklarımı sizinle paylaşmak istedim. Kendime bir rutin oluşturdum ve bu rutinin dışına mümkün olduğunca veya doktor yeni bir şey önermedikçe çıkmamaya çalışıyorum. 

Öncelikle isterseniz size cildimden bahsedeyim biraz. 1 sene öncesine kadar yüzümde ara sıra oldukça büyük ve can sıkıcı sivilceler çıkıyordu. Aynı zamanda yanaklarımda kırmızı kırmızı pütürler vardı-hala da var:( Bu kırmızı pütürler için doktorlar hep rosacea dedi ve bir sürü ilaç kullanmama rağmen geçmedi. En son biyopsi yapıldı, sonucu bekliyorum.

İlk gittiğim doktor sivilceler varken imex ve clindoxyl diye ilaç-kremler verdi ve sadece hassas ciltler için olan ürünleri kullan dedi. Dediğini yaptım ve sivilcelerden kurtuldum. O sıra kullandığım bu ilaç-kremlerin belki etkisi olmuştur ama bence en iyi karar sadece hassas ciltlere göre olan ürünleri kullanmak kararıydı.  Çok uzattım biliyorum en iyisi cilt bakımı rutinime geçeyim;


1. Adım: Temizleme

Cildimi temizlemek için aşağıdaki 2 yöntemden birini kullanıyorum.

Birincisinde; Dermalogica Ultracalming Cleanser ile yıkadıktan sonra Dermalogica Ultracalming Mist'i yüzüme sıkıp pamukla siliyorum. Dermalogica Ultracalming Cleanser'dan şu yazımda bahsetmiştim. Şimdiye kadar cildimdeki hassasiyeti arttırmayan tek temizleyici diyebilirim. Dermalogica Ultracalming Mist hassas ciltlere uygun hafif yapılı bir tonik. Kendisinden memnunum ama açıkçası aman aman hassasiyeti yatıştırma gibi bir özelliği yok. Hassasiyeti arttırmadığından kullanmaya devam ediyorum.

İkinci yöntemde ise cildimi pamuk yardımıyla Bioderma Sensibio H2O ile temizledikten sonra Avene Termal Su sıkarak cildimi duruluyorum. Durulama yapmayınca içim rahat etmiyor. İkisinden de çok memnunum.  

2.Adım: Nemlendirme

Nemlendirme için şu sıralar Dermalogica Ultracalming Serum Concentrate kullanıyorum. Çok hafif yapılı akışkan bir ürün. Aslında serum, nemlendirici değil ama bugünlerde bana yetiyor. Bazen de resime koymayı unuttuğum Bioderma Sensibio Forte kullanıyorum. Gündüzleri ise güneş koruması için doktorun önerdiği özellikle kırmızılıklar-rosacea için üretilmiş Solante Tele-Rubor SPF 50 kullanıyorum. Şu an elimdeki tester, bitince tam boyunu alacağım.  

Göz kremi olarak Dermalogica Intensive Eye Repair kullanıyorum. Memnunum, nemlendirmesi iyi, yağ butonu falan yapmadı.

Haftalık Bakım: Maske-Peeling

Cildim hassas olduğu için doktor peeling falan kullanma dedi ama ben yine de kaçamak yapıp en fazla haftada bir Bliss Triple Oxygen Instant Energizing Mask ve Dermalogica Daily Microfoliant kullanıyorum. Bliss ilk sıkıldığında jel gibi, yüze yaydıktan sonra köpürüyor. Verdiği temizlik hissini seviyorum. Dermalogica Daily Microfoliant her ne kadar günlük dese de ben en fazla haftada bir kullanıyorum. Ve kullandıktan sonra cildim gerçekten gıcır gıcır oluyor. Çok iyi temizliyor herhalde. Bu arada bunları hiç yanaklarıma değdirmiyorum. 

İşte benim cilt bakımı rutinim böyle. Ben de sizinkini çok merak ediyorum. Böyle bir mim mi başlatsak? Hadi siz de yazın cilt bakımı rutininizi.

Ben öncelikle sevgili dofa'yı, ebru'yu, onur'u ve make-up with style'ı mimliyorum. Aslında daha birçok kişiyi mimlemek isterdim ama çok olur herhalde. Müsait olduğunuzda cilt bakımı rutininizi yazarsanız beni mutlu edersiniz:)

Sevgiler,
Yelda

13 yorum:

  1. Tşk.ler canım mim için, bu tür detaylı bir cilt bakım rutini yazısı yazmak aklımdaydı aslında, fırsat bulur bulmaz yazacağım inşallah :*

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merakla bekliyorum canım, teşekkür ederim:)

      Sil
  2. çok güzel ürünlerin Yeldacım, Bliss maskeyi merak ettim şimdi. Mim için teşekkür ediyorum, en kısa zamanda ben de yazıcam rutinimi ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bliss maske çok güzel Onur'cum tavsiye ederim. Heyecanla yazını bekliyorum:)

      Sil
  3. of of of ürünlere bak süper :)
    ben cilt bakım yagı nemlendırıcı onu kullanıyorum cok memnunum etkılerını yazıcam

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de bu cilt bakım yağını merak ettim şimdi, yazını takip edeceğim:)

      Sil
  4. bliss i nereden alıyorsun canım ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bliss boynerlerde satılıyor canım:) başka bir yerde var mı bilmiyorum:(

      Sil
  5. Mim icin tesekkurler canim. Yazdim umarim begenirsin :) Sevgiler http://drebru.com/guzellik/trcilt-bakimi-rutinimyeldann-mimienmy-skincare-routine/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim canım..çok güzel bir yazı olmuş:*

      Sil
  6. merhabalar bliss maskeyi merak ettim:) bioderma H2O yu zaten kullanıyorum bayıla bayıla:) sadece bayanlar değil bence baylar da cilt rutinine önem vermeli bu arada blogumda çekiliş var bayanlara da güzel sürprizlerim:)
    http://myworldinthebooks.blogspot.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bliss maskeyi ben deyazmak istiyorum bu aralar:) bence de baylar da cilt bakımına dikkat etmeli.. Çok teşekkür ederim yorumun için:)

      Sil
  7. Merhaba sayende bende bu ürünle tanıştım :) ama benim roza yüzümde ödem seklinde kabarık ve pembe duruyo burun ve yanaklarım cok şükür sivilcem yok senin roza durumun nasıl CNm Paylaşırmısın belki bu ürün beni tatmin etmicek :( kabarıklık cok inatçı duruyo

    YanıtlaSil

You might also like:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Bu gadget'ta bir hata oluştu

7 Aralık 2012 Cuma

Cilt Bakımı Rutinim (Dikkat:Mimlenebilirsiniz!)

Cilt bakımına çok önem veren biriyimdir. Biraz da sorunlu daha doğrusu çok hassas bir cildim olduğu için şimdiye kadar çok ürün denedim. Ve şu sıralar severek kullandıklarımı sizinle paylaşmak istedim. Kendime bir rutin oluşturdum ve bu rutinin dışına mümkün olduğunca veya doktor yeni bir şey önermedikçe çıkmamaya çalışıyorum. 

Öncelikle isterseniz size cildimden bahsedeyim biraz. 1 sene öncesine kadar yüzümde ara sıra oldukça büyük ve can sıkıcı sivilceler çıkıyordu. Aynı zamanda yanaklarımda kırmızı kırmızı pütürler vardı-hala da var:( Bu kırmızı pütürler için doktorlar hep rosacea dedi ve bir sürü ilaç kullanmama rağmen geçmedi. En son biyopsi yapıldı, sonucu bekliyorum.

İlk gittiğim doktor sivilceler varken imex ve clindoxyl diye ilaç-kremler verdi ve sadece hassas ciltler için olan ürünleri kullan dedi. Dediğini yaptım ve sivilcelerden kurtuldum. O sıra kullandığım bu ilaç-kremlerin belki etkisi olmuştur ama bence en iyi karar sadece hassas ciltlere göre olan ürünleri kullanmak kararıydı.  Çok uzattım biliyorum en iyisi cilt bakımı rutinime geçeyim;


1. Adım: Temizleme

Cildimi temizlemek için aşağıdaki 2 yöntemden birini kullanıyorum.

Birincisinde; Dermalogica Ultracalming Cleanser ile yıkadıktan sonra Dermalogica Ultracalming Mist'i yüzüme sıkıp pamukla siliyorum. Dermalogica Ultracalming Cleanser'dan şu yazımda bahsetmiştim. Şimdiye kadar cildimdeki hassasiyeti arttırmayan tek temizleyici diyebilirim. Dermalogica Ultracalming Mist hassas ciltlere uygun hafif yapılı bir tonik. Kendisinden memnunum ama açıkçası aman aman hassasiyeti yatıştırma gibi bir özelliği yok. Hassasiyeti arttırmadığından kullanmaya devam ediyorum.

İkinci yöntemde ise cildimi pamuk yardımıyla Bioderma Sensibio H2O ile temizledikten sonra Avene Termal Su sıkarak cildimi duruluyorum. Durulama yapmayınca içim rahat etmiyor. İkisinden de çok memnunum.  

2.Adım: Nemlendirme

Nemlendirme için şu sıralar Dermalogica Ultracalming Serum Concentrate kullanıyorum. Çok hafif yapılı akışkan bir ürün. Aslında serum, nemlendirici değil ama bugünlerde bana yetiyor. Bazen de resime koymayı unuttuğum Bioderma Sensibio Forte kullanıyorum. Gündüzleri ise güneş koruması için doktorun önerdiği özellikle kırmızılıklar-rosacea için üretilmiş Solante Tele-Rubor SPF 50 kullanıyorum. Şu an elimdeki tester, bitince tam boyunu alacağım.  

Göz kremi olarak Dermalogica Intensive Eye Repair kullanıyorum. Memnunum, nemlendirmesi iyi, yağ butonu falan yapmadı.

Haftalık Bakım: Maske-Peeling

Cildim hassas olduğu için doktor peeling falan kullanma dedi ama ben yine de kaçamak yapıp en fazla haftada bir Bliss Triple Oxygen Instant Energizing Mask ve Dermalogica Daily Microfoliant kullanıyorum. Bliss ilk sıkıldığında jel gibi, yüze yaydıktan sonra köpürüyor. Verdiği temizlik hissini seviyorum. Dermalogica Daily Microfoliant her ne kadar günlük dese de ben en fazla haftada bir kullanıyorum. Ve kullandıktan sonra cildim gerçekten gıcır gıcır oluyor. Çok iyi temizliyor herhalde. Bu arada bunları hiç yanaklarıma değdirmiyorum. 

İşte benim cilt bakımı rutinim böyle. Ben de sizinkini çok merak ediyorum. Böyle bir mim mi başlatsak? Hadi siz de yazın cilt bakımı rutininizi.

Ben öncelikle sevgili dofa'yı, ebru'yu, onur'u ve make-up with style'ı mimliyorum. Aslında daha birçok kişiyi mimlemek isterdim ama çok olur herhalde. Müsait olduğunuzda cilt bakımı rutininizi yazarsanız beni mutlu edersiniz:)

Sevgiler,
Yelda

13 yorum:

  1. Tşk.ler canım mim için, bu tür detaylı bir cilt bakım rutini yazısı yazmak aklımdaydı aslında, fırsat bulur bulmaz yazacağım inşallah :*

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merakla bekliyorum canım, teşekkür ederim:)

      Sil
  2. çok güzel ürünlerin Yeldacım, Bliss maskeyi merak ettim şimdi. Mim için teşekkür ediyorum, en kısa zamanda ben de yazıcam rutinimi ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bliss maske çok güzel Onur'cum tavsiye ederim. Heyecanla yazını bekliyorum:)

      Sil
  3. of of of ürünlere bak süper :)
    ben cilt bakım yagı nemlendırıcı onu kullanıyorum cok memnunum etkılerını yazıcam

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de bu cilt bakım yağını merak ettim şimdi, yazını takip edeceğim:)

      Sil
  4. bliss i nereden alıyorsun canım ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bliss boynerlerde satılıyor canım:) başka bir yerde var mı bilmiyorum:(

      Sil
  5. Mim icin tesekkurler canim. Yazdim umarim begenirsin :) Sevgiler http://drebru.com/guzellik/trcilt-bakimi-rutinimyeldann-mimienmy-skincare-routine/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim canım..çok güzel bir yazı olmuş:*

      Sil
  6. merhabalar bliss maskeyi merak ettim:) bioderma H2O yu zaten kullanıyorum bayıla bayıla:) sadece bayanlar değil bence baylar da cilt rutinine önem vermeli bu arada blogumda çekiliş var bayanlara da güzel sürprizlerim:)
    http://myworldinthebooks.blogspot.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bliss maskeyi ben deyazmak istiyorum bu aralar:) bence de baylar da cilt bakımına dikkat etmeli.. Çok teşekkür ederim yorumun için:)

      Sil
  7. Merhaba sayende bende bu ürünle tanıştım :) ama benim roza yüzümde ödem seklinde kabarık ve pembe duruyo burun ve yanaklarım cok şükür sivilcem yok senin roza durumun nasıl CNm Paylaşırmısın belki bu ürün beni tatmin etmicek :( kabarıklık cok inatçı duruyo

    YanıtlaSil