12 Nisan 2012 Perşembe

Rosacea ve Sivilce Hikayem #3

Bu postta, daha öncekileri okumayanlar için rosacea hikayemi toplu halde yazayım dedim.  Nedir bu rosacea? Kısaca deriye yakın kılcal damarların genişlemesi sonucu cillte pütür pütür kırmızılıkların olması.  Aslında benim sadece yanaklarımda var ve görenler genelde aaaa söylemesen hiç belli olmuyo falan diye sorunumu küçümsüyorlar J  ama gelin de bana sorun. Benim gibi bir kozmetik bağımlısı için büyük sorun. Hem zaten bir şey olmasa yüzümde doktor niye o kadar ilaç versin di mi ama..
Neyse toplamda 4 kere doktora gittim ve bir sürü ilaç, merhem, jel vs. kullandım. Bunlardan bazıları sadece rosacea, bazıları da hem akne hem rosacea için kullanılıyor. Veee ilk doktora gittiğimden rosacea durumum daha kötü. Yanaklarım daha kırmızı ve daha pütür pütür. Sağ yanağımda doktordan önce pek bir şey  yoktu ama şimdi var L Fakat bütün bunlara rağmen yüzümde artık normal sivilce yani iltihaplı gibi olanlardan hiç çıkmıyor..çok şükür.. ve siyah noktalar çok azaldı. Bunda kullandığım hem akneye hem de rosacea’ya etkili olan ilaçlar vs. etkili oldu herhalde. Ama hangi ilaç bilmiyorum , o kadar çok kullandım kiL Neyse bu bakımdan çok mutluyum ve tekrar sivilce çıkacak yüzümde diye ödüm patlıyo..
Şimdiye kadar neler kullandım;
 1 ay kadar İmex Merhem ve Clindoxyl Jel..
1 ay kadar Nidazol hap, beraberinde İmex ve Clindoxyl..
2 hafta sadece Tetradox hap..
Ve sonuç rosacea geçmediği gibi daha da kötü diyebiliriz. Acaba rosacea mı değil yaaa?
Doktor değişiminin ardından 3 haftadır da Roza jel kullanıyorum ve sağ yanağımda olmayan kırmızı pütürler artık var L Ne yapayım şimdi ben yaaa L Yeni bir doktor mu bulsam acaba? Umarım Rosacea veya buna benzer sorunu olan birisi bu postu okur da bana bir akıl verir.
Ek bir not: Cildinizde bir problem varsa mutlaka bir doktora başvurun ve doktoru çok iyi seçin lütfen. Yukarıda yazdığım jel, ilaç vs. ezbere almayın veya alıyorsanız umutsuzluğa kapılmayın, bana rosacea için olanlar iyi gelmedi belki teşhis yanlıştır belki başkasına iyi gelebilir mutlaka doktora sormak gerekir bence. Teşhis aynı olsa bile cildin ilaçlara verdiği reaksiyon da kişiden kişiye değişebiliyor. 
İlaçların resimlerini posta koymak istemedim, biraz da karamsar bir post oldu kusura bakmayın…En  iyisi dünyalar tatlısı kedimin fotoğrafları ile bitireyim J

48 yorum:

  1. Ahh kedin gerçekten de dünyalar tatlısıymış canım ya! :)) Çok güzel bir kedin var, çok şanslısın! :) Neyse, rosacea'ya gelecek olursak o küçümseme sorununu ben de yaşadım/yaşıyorum. Yalnız benim dermatoloğum da küçümsüyor, "birşeyin yok, abartıyorsun" deyip duruyor. Bir krem yazdırabilmek için kavga ediyorum resmen her gittiğimde! :) Canım, birşey sorucam, kullandığın ilaçlar arasında Advantan krem var mıydı? Hayır, şey diye soruyorum belki şu anki kızarıklık tamamen rosacea değil de, diğer ilaçların tahriş etkisi yaratmasından da olmuş olabilir. İnsanın yanağı hep kızarık olunca ayırt etmek zor oluyor tabii, bende de öyle olmuştu. :) Kullandığım bir peeling cildimi tahriş etmiş, kızarıklık da ondan kaynaklanıyormuş. Ben de dermatoloğa gitmiştim rosecea kremi istiyorum diye, o bana bunu yazmıştı. Şaşırmıştım, çünkü bu krem rosacea hastaları için önerilmiyor, kızarıklığı daha kötü yapıyor aslında. O nedenle bana 2 gün kullanmamı söyledi. 2 gün sonra, kızarıklığım azalmıştı, yani tahriş nedeniyle ortaya çıkan kızarıklık gitmişti, eski daha az kızarık haline geri dönmüştü yanaklarım. Tabii ki doktor değilim, tahminen söylüyorum. Ama acaba kullandığın bütün bu ilaçlar cildini bir şekilde tahriş etmiş olabilir mi dye düşündüm....

    YanıtlaSil
  2. aaa o kremden bende vardı. Geçen yaz güneşten cildim alerji olmuştu eczacı da bu kremi vermişti iyi gelmişti. acaba kullansam mı? ya kızarıklığı arttırırsa diye korkuyorum bir yandan. teşekkür ederim canım tavsiyen için. doğru söylüyorsun ilaçlardan tahriş olmuş olabilir.

    YanıtlaSil
  3. Nedir bu cildimizden cektiklerimiz canim ya...bazileri bir suyla yikayip rasgele bir krem sürüyorlar ipek gibi ciltleri var, hic adil degil bu dünya ; ) Ayrica kedine ba-yil-dim, nekadar tatli sey o öyle, masallah! : )

    YanıtlaSil
  4. valla vivacım aynen öyle bazıları akşamları cildini bile temizlemiyor ama ciltlerinde hiç sorun yok. bence bu hiç adil değil!

    YanıtlaSil
  5. çok geçmiş olsun.
    Bu bende de giderek kötüleşiyor, nasıl olacak bilmiyorum :((

    YanıtlaSil
  6. Teşekkür ederim canım sana da geçmiş olsun. Yeni şeyler deniyorum iyi gelirse sana da mutlaka haber vereceğim.

    YanıtlaSil
  7. öncelikle geçmiş olsun cnm.aynı sorun bende de vardı bir sürü ilaç kullanmama rağmen daha kötü yaptı.daha alerjik bir duruma cevirdi açıkçası.doktor banada rosacea demişti ama verdiği ilaçlar işe yaramadı maalesef ve bioderma hassas ciltler için serisini kullandım amann diyorum bana dahada tahriş yaptı ki çok kuru ve hassas bi cildim var.ne termal sular nede diğer markaların bakımları işe yaradı.kırmızı pütürler burnumun yanında 2-3 tane vardı dahada cildimi kuruttu.inannılmaz gerdi ve kasıntı yaptı.peki bana ne iyi geldi dersem belki saçma gelebilir ama solaryum ve bebek yağı.ilaçları vs kozmetik bakımlar kestikten cok sonra solaryuma başlamıştım.ve inanmazsın belki ama yüzümü bebek gibi yaptı.her solaryum öncesi yüzümü bebek yağı ile iyice yağladım hatta bebek yağıyla yıkadım desem daha doğru olur.ama bende müthiş bir etki yarattı ve suan yüzümde hiç bir sorun yok.bana faydası oldu denemek istersen bir düşün derim.karar senn.
    sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim tavsiyen için canım:) solaryumun iyi gelmesi çok ilginç. Denemeye cesaret edebilir miyim bilmiyorum açıkçası. Belki 1 seans deneyip sonucuna bakılabilir ama doktor kesinlikle istemez herhalde:)

      Sil
    2. Canım o krem ve ilaçları kullandıktan sonra solaryum zarar verir en az 2 ay cildi dinlendirip öyle girmen lazım.Birde kedini dışarı çıkarıyormusun?Bendede vardı nedeni kedim çıktı.Dışarda arada gezip geliyor.O yapıyormuş.

      Sil
    3. Ben zaten solaryuma girmedim cesaret de edemem herhalde. Yorum bırakan kişi yazmış solaryumu. Kedim dışarı çıkmıyor hiç. Kedinin sebep olması da ilginçmiş. Sana da çook geçmiş olsun.

      Sil
  8. o zamansa umarım doktorun haklı çıkar ve faydası olur cnm:)
    ilaçlarda kişiden kişiye farklılık gösterdiği için belki sana yararlı olur.mesela senn bahsettiğin bioderma sensibio serisi bnm yüzümü o kadar cok kuruttu ki hatta burun kenarım nerdeyse kanıcak duruma geldi tahriş oldu,kabardı kaşıntı yaptı:(kuru olan yüzüm daha da kurumustu ne kullansam alerji yaptı ancak yüzüme risk alıp o kötü dönemde bepanthen kullanmıstım cildimi sakinleştirdi.kullandığın bakımlardan memnun kaldığın ürün varsa paylaşırsan sevinirim.bnmde iyi bir nemlendirici ve temizleyiciye ihtiyacım var.
    xoxxo

    YanıtlaSil
  9. Öncelikle ilgin için çok teşekkür ederim. Rosacea çok zor bir durum, kronik olduğu için geçmesi de çok zor.Sen solaryum sayesinde tamamen kurtulabildin mi yoksa hala şikayetlerin var mı? Eğer devam ediyorsa allah kolaylık versin sana da. Benim aslında sivilce gibi iltihaplı değil ama kırmızı kırmızı pütürler var. Böyle pürüzsüz bir cilde bir türlü sahip olamadım. En son biyopsi yapıldı, şimdi sonucunu bekliyorum. İstersen yeldaninevi@gmail.com'a mail atabilirsin sonucu seninle de paylaşırım. Bioderma ds+ yıkama jeli benim cildime de iyi gelmedi. Şu sıralar kullandığım cilt bakım ürünlerini http://yeldaninevi.blogspot.com/2012/12/cilt-bakm-rutinim-dikkatmimlenebilirsin.html 'da paylaştım. Tabi her cilt farklı belki sana bu ürünler yaramayabilir ama deneyebilirsin. Tabi bu tür kozmetik ürünlerin tedavi özelliği yok. Hassasiyeti daha da arttırmadıkları için kullanıyorum ve memnunum:) Çok uzun oldu tekrar teşekkürler:)

    YanıtlaSil
  10. tekrar mrb:)
    öncelikle bnmde senn bahsettiğin gibi sivilce gibi iltihaplı değildi ama yer yer kırmızı kabartı şeklindeydi.tükettiğim gıdalarla kullandığım kozmetiklerden yada stresle alakalı olarak zaman zaman daha fazla oluyordu yada geceleri daha da yoğunlaşıp kızarıklık artıyordu ki bnde kaşıntıda vardı.evet şuan hiç kalmadı desem yeridir çok çok minik bir tane falan kaldı ama ona kızmıyorum:)belki seninde stresle alakalı yada kozmetikten olabilir.
    bu arada umarım biyopsin sorunsuz bi şekilde açıklanır.
    pürüzsüz bir ciltle sağlıklı günler:)
    p.s:ilk defa bir bloga yorum bırakıyorum o yüzden de yorumlarım biraz destansı şeklinde uzun sanırım.

    YanıtlaSil
  11. Her zaman böyle uzun yorumların beklerim canım:) bu arada rosacea'dan kurtulduğuna da çok sevindim. Bana önerebileceğin başka şeyler olursa ben buradayım beklerim:)

    YanıtlaSil
  12. Merhaba. Bende cildimde rosacea olduğunu düşünüyorum. Erişkin yaşta ortaya çıkıyormuş. Sanırım evre 1 deyim. Bende kabartılar, pürüzler yok. Burun kenarlarımda bariz olmak üzere ve çenemde kılcal damar genişlemeleri var. Cildim hassas gibi. Gibi diyorum çünkü yaşımdan dolayı mı yoksa tretin gel kullandığımdan dolayı mı oldu hassaslık bilemyorum. 38 yaşındayım. hala sivilce sorunum var. Burnumun üzerinde ve çenemde kapalı komedonlarım var. Sivilcelerimin artık kesin tedavisi için tretin jeli neredeyse 6 aydan fazla kullandım. A vit içerikli kremler, haplar önce kusturduğu için çıkan bir yığın sivilcemin geçmesini sabırla bekledim ama geçmediler ve artık yaşımdan dolayıdasivilceler hemen geçmiyor kırmızı renkli lekeler halinde bir süre devame diyorlar sonrada iz bırakıyorlar.Bu izlerin tamamne geçmesi aylar sürüyor. Bana bir dönem c vitaminli krem çok iyi gelmişti. Lancome un resurface c i. Peeling setinin bir parçası bu kremi uzun süre ebaydan almıştım. Gümrük yasağından sonra kremlerim bitince ve geçmeyen sivilcelerimden ötürü a vit. li krem aldım. Roaccutanı 3 sen önce 1.5 ay kullandım ancak saç dökülmesi yaptığı için bırakmıştım.Rosacea lı cilde c vit. ve a vit. kremleri iyi geliyor. Bu yüzden şimdi avenenin triacnealini aldım. Sivilce kurutmak için iyi geldi ve tahriş yapmadı. Yakında avene eluage kremini alıcam. Bunun retianldehid oranı daha düşük ve başlamak için çok ideal. Muradın soothing serumunu kullanıyorum. avenenin thermal spreyini de ek olarak almak niyetindeyim. Biodermanın sebium temizleyicisinde sodyum laurth sülfat olduğu için kullanmak istemedim. Sebamedin beyaz sabununu (yeşil değil) kullanıyorum cildimde tahriş yapmadı. Artık içeriklere bakmadan ürün almak istemiyorum. MUA dende kullanıcı yorumlarına mutlaka bakıyorum. Stresin sivilcelerimi arttırdığınıda anladım kendimi teskin etmeye çalışıyorum her zaman. :)Tavsiyem makyaj ürünlerinizide içerik listelerine göz gezdirerek almanız. İngilizceniz varsa MUA de tetrakis adlı kullanıcının notepad ine mutlaka bakın. cosdna.com uda içerik araştırmada kullanın.

    YanıtlaSil
  13. Yorumun ve önerilerin için çok teşekkür ederim:) önerilerine mutlaka bakacağım..benim de sana önerim eğer rosacea'dan şüpheleniyorsan mutlaka bir doktora git.. Ama iyi bir doktor olması şart. Yoksa verdikleri ilaçlarla daha da kötü olabiliyor. Ezbere kesinlikle ilaç kullanmamak lazım. Bir de çok cildi tahriş eden ürünler kullanmamak gerek. Ben hassas ciltlere yönelik ürünler kullanmaya başlayınca daha rahat ettim:)

    YanıtlaSil
  14. merhaba ben doktor ilaçları ile değil de, çok iyi markaların çok iyi ürünlerini kullandığımda düzelme ağlamıştım

    ürünlerim, en memnun olduklarım

    biothermin kızarıklık serumu-adını hayırlayamadım şu an

    dermalogica; ultracalming serisi (maskeyi sevmedim )

    ultracalming serum (biliyorum çok pahalı ama muadili bir ürün bulamıyorum)

    ultracalming barrier (bitkisel silikon yağ gibi ama yağ olmayan şeffaf bir jel bu)

    shiseido moist mask (beyaz cam şişe beyaz kapaklı tam adı bu olmayabılır bitti şişesi nerde bilmiyorum

    argan yağı- saf olanlardan

    banyo öncesi 2 dk bile olsa saf zeytinyagı sürüyorum cildime yatıştırıyor

    sabun kullanmıyorum -bu gibi kişilerin cildi el ve vucutta da çok hassas değil mi? ayrıca gözlerde de kuruluk ve kızarma oluyor?
    suni gözyaşı damları tears free naturale mıydı ondan alıyorum damla olarak- ama başka bir markada 34 tl ye jel gördüm o daha etkindir adını unuttum

    dr perricone olive oil yıkama jeli- ya da nuxe ballı yüz yıkama jeli

    bunlar elzem ürünler

    tabi param varken alırım sonra da sıkıntı çekerim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de dermalogica ultra calming serisini kullanıyorum çok memnunum özellikle serum ve yüz yıkama jelinden. Onun dışında doktorun verdiği şeyleri kullanıyorum. Nerdeyse geçti şu an cildimin durumu bayağı iyi. Diğer önerilerine de bakacağım. Teşekkür ederim yorumun için. Sevgiler:)

      Sil
  15. ya pardon ama yorumu gönderiyorum nedense çıkmıyor bu yüzden bi daha yollucam

    merhaba ben doktor ilaçları ile değil de, çok iyi markaların çok iyi ürünlerini kullandığımda düzelme ağlamıştım

    ürünlerim, en memnun olduklarım

    biothermin kızarıklık serumu-adını hayırlayamadım şu an

    dermalogica; ultracalming serisi (maskeyi sevmedim )

    ultracalming serum (biliyorum çok pahalı ama muadili bir ürün bulamıyorum)

    ultracalming barrier (bitkisel silikon yağ gibi ama yağ olmayan şeffaf bir jel bu)

    shiseido moist mask (beyaz cam şişe beyaz kapaklı tam adı bu olmayabılır bitti şişesi nerde bilmiyorum

    argan yağı- saf olanlardan

    banyo öncesi 2 dk bile olsa saf zeytinyagı sürüyorum cildime yatıştırıyor

    sabun kullanmıyorum -bu gibi kişilerin cildi el ve vucutta da çok hassas değil mi? ayrıca gözlerde de kuruluk ve kızarma oluyor?
    suni gözyaşı damları tears free naturale mıydı ondan alıyorum damla olarak- ama başka bir markada 34 tl ye jel gördüm o daha etkindir adını unuttum

    dr perricone olive oil yıkama jeli- ya da nuxe ballı yüz yıkama jeli

    bunlar elzem ürünler

    tabi param varken alırım sonra da sıkıntı çekerim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Önerileriniz için çok teşekkür ederim. Ben de dermalogica ultracalming cleanser ve serumdan çok memnunum. Sevgiler!

      Sil
  16. Merhaba yelda hanim bende iki aydir rosacea ile ugrasiyorum. Once detmatit diye kortizonlu ilaclar sonra durum kotuye gidince roza krem sonra dahada kotuye gidince sivex ve imex fakat hala duzelme yok. Dort ayri dr a gittim siz iyilesmeyi hangi tedaviyle sagladiniz acaba yada istanbulda iyi bir dr tavsiyeniz var mi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben Ankara'da bir doktora gidiyorum. Benim önerim kesinlikle iyi bir doktor bulmanız yönünde. Önce bana biyopsi yapıldı, rosacea'dan emin olduktan sonra çok çeşitli ilaçlar, kremler kullandım 10 ay boyunca. Hepsini hatırlayamıyorum. En son doktorun eczaneye hazırlattığı tonik ve coresatin kullanıyorum. Ama bu kremi bayağı iyileştikten sonra kullandım. Size iyi gelmeyebilir. Asıl iyileşmeyi diğer ilaçlarla sağlamıştık ama kutularını attığım için hatırlayamıyorum:(

      Sil
    2. Dr nuzun ismini yazarmısınız lütfen..:(

      Sil
  17. ben 2,5 yıldır rosacea ile uğraşıyorum ve deliricem galiba :) başta bu kadar kötü değildi, hafif, kalıcı bir
    pembelik vardı. ilk önce haydarpaşa numune'ye gittim. oradaki prof. bana ilaçlar verdi, bir ay boyunca kullanmamı
    söyledi. bir ay sonunda yüzüm daha kötüydü artık ve gittiğimde ilacın yüzümü çok kötü yaptığını söyledim ama
    kadın devam etmemi istedi. ben de devam ettim, sonuçta ben mi bilecektim doktor mu? sonuç mu? 3 ay sonra yüzüm
    kat be kat daha kötüydü ve artık başka başka doktorlara gitmeye, ilk önce o hasarın etkilerinin gitmesi için
    dua etmeye ve o kadına lanetler yağdırmaya başladım.

    her neyse son doktorum roaccutane'a başlamak gerektiğini söyledi. kullanmayı hiç istemediğim bir sürü yan
    etkisi olan bir ilaç fakat bir çare bulabilmek için her şeyi yaparım artık :(

    insanlar ilk yüzünüze bakarlar. bu bakmalar uzun olunca, rosacea'dan önce iyi hissettiriyordu. şimdi ise yüzümde
    çözülemeyen bir matematik problemi varmış da çözmeye çalışıyorlarmış gibi hissediyorum. bu kişiler tanıdıksa
    yüzümle ilgili sorular sorarak hayatın anlamını bulmaya çalışırlar. derler ki her "yüzüne ne oldu?" sorusunda
    bir denizci ölürmüş. :D

    imex, roza, metrin, biteral, tetradox menümdeki incilerden bazıları ve eczaneden alınan kremler, tonikler veee
    daha niceleriiii, az sonraa :) sanırım aklımı kaçırıyorum yavaştan :D

    kusura bakmayın, biraz içimi döktüm :( bu arada çevremde rosacea olup iyileşen de var, söyliyeyim :)

    doktorlar bazı şeylerin (acı, baharat, sıcak gibi) dışında yiyeceklerle alakalı olmadığını söylüyorlar. ama
    tedavisi tam olarak bulunamamış bir hastalığa neyin iyi gelmediğine tam olarak nasıl karar verilebilir ki?
    bu yüzden şu yazıya bir bakın derim. http://rosaceaselfhelpcommunity.blogspot.com/

    umarım iyileşiriz. blogu takibe devam :) beyaz kalın :D

    YanıtlaSil
  18. Sizi o kadar iyi anlıyorum ki. Ben de ilk doktora gittiğimde daha kötü olmuştu cildim. Şimdiki doktorumdan çok memnunum. Kızarıklık ve kabarmalar geçti çok şükür. Sadece kılcal damarlar çok belli ve çok çabuk kızarıyorum malesef. Size de kolay gelsin. Sevgiler!

    YanıtlaSil
  19. Merhaba....
    Bende bu hastalıktan muzdaribim.kizariklik het gecen gün artıyor.
    Ankara da oturuyorum, doktorunuzun adını verebilirmisiniz , bende gitmek isterdim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oya Hanım kusura bakmayın çok geç cevap verebildim. Doktorumun ismi Prof. Dr. Burhan Aksakal. Ben çok memnunum kendisinden. Umarım siz de bir an önce iyileşirsiniz. Sevgiler!

      Sil
  20. merhaba kendi cildimle ilgili birşeyler araştırırken tamemen tesadüfen gördüm yazınızı.yorumları okumadım ama benim annem benim doğumumdan beri bu cilt sorunuyla karşı karşıya tam 22 senedir .Gitmediği doktor kalmadı.Doktor anneme yemek bile pişirmemelisin aslında onun sıcaklıgı bile tetikliyor dedi.ütü buharı yemek buharı tabi istemesede mecburen maruz kalıyo bunlara.yüksek seviyede güneşten koruyucu kullanmanız şart yaz ve kış hep onu düzene koyarsanız o kızarıklıklar yatışıcaktır ve stres çok fazla tetikliyor.isterseniz güneş kreminide yazabilirim öğrenip.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Annenize de çok geçmiş olsun. Dediğiniz gibi güneşten ve stresten koruma önemli. Ben güneş koruyucu olarak Solante kullanıyorum. Memnunum. Sizin bahsettiğiniz güneş kremi ne acaba?

      Sil
  21. merhabalar..
    şüphesiz en önemli faktör stres.sonrasında yiyecekler.acılı ve asitli şeylerden uzak durmanızı tavsiye ederim.kola,turşu vs.bir de şekerli yiyecekler.bir yerde okumuştum, şeker ciltte kızarıklığa neden oluyormuş.
    daha önce denedinizmi bilmiyorum ama ben cildim kortizonlu ilaçlardan sokağa çıkamaz hale geldiğinde avenenin diroseal ini kullandım ve çok iyi geldi ani kızarmalarım tamamen geçti.tabi ilaç gibi ince sürmekte fayda var.güneş koruyucu da kullanmayı ihmal etmeyin.sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Önerileriniz için çok teşekkür ederim. Söylediklerinize dikkat etmeye çalışıyorum. Avene Diroseal'ı da not aldım:)

      Sil
  22. Tekrar merhabalar, Avene diroseal maalesef artık üretilmiyormuş. Onun yerine yeni bir seri çıkarmışlar. Avene Antirougeurs Fort şu anki ismi. Nemlendiricisi de var. Umarım içeriği değişmemiştir. Henüz denemedim. Hoşçakalın..

    YanıtlaSil
  23. benimde güneşe cıktgmda hafif kızarıyordum doktora gttm kılcal damar başlangıcı vr yapında vr snn dedi solante gunş kremı bide roza krem yazdı kullndm ama berbat ettti yuzum şuan pütür pütür degsk sivilceler cıktı sizce napmalıyım yardımcı olun lütfen :(

    YanıtlaSil
  24. benimde güneşe cıktgmda hafif kızarıyordum doktora gttm kılcal damar başlangıcı vr yapında vr snn dedi solante gunş kremı bide roza krem yazdı kullndm ama berbat ettti yuzum şuan pütür pütür degsk sivilceler cıktı sizce napmalıyım yardımcı olun lütfen :(

    YanıtlaSil
  25. bende bi erkek olarak aranıza katılıyorum :) 7-8 aydır rosacea var

    kullandığım ilaçlar:
    Imex
    Roza
    Lacoid
    Ureacort
    vs hatırlamadığım bir sürü ilaç 2 aydır doktora gitmiyorum ondan önceki sürecte 15-20 kez gittim.

    erkeklerde olması biraz daha dikkat çekiyo gibi geliyo bana gerçekten rahatsız edici bi durum

    kullanılan ve iyi gelen bi krem varsa önerebilir misiniz? benim yanağımda pütürlük veya hiçbirşey kalmadı

    sadece kızarıklıklar devam ediyor onun haricinde hiçbi sıkıntı yok

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Daha önce bir sürü ilaç kullandım ama isimlerini hatırlayamıyorum. Şu an bir ilaç kullanmıyorum. Geçmiş olsun.

      Sil
  26. Yelda hanım bende aynı dr gittim pazrtesi biopsi yapılacak tam tanı ne olacak bilemiyorum ama şüphelerim bu yönde size sormak istediğim gerçekten sonuç aldınızmı?ve vücudunuzda da benzer belirtiler varmıydı?yada saçlı derinizde?geçmiş olsun..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben sonuç aldım rosacea durumum bayağı düzeldi ancak zaman zaman hassasiyet artabiliyor. Doktorun dediklerini aynen uygulamkta fayda var. Benim vücudumda veya saç deride belirtiler yok. Size de geçmiş olsun, umarım en yakın zamanda iyileşirsiniz.

      Sil
  27. yelda hanım sizde pütürcük sivilce fln kalmadımı şuan

    YanıtlaSil
  28. oncelikle herkese gecmis olsun bende ayni sorunla karsi karsiyayim 2 ay once cikmaya basladi once yanakta kizariklik tabi daginik bi kizarikllik sonra o kizariklik yerini kahverengi lekelere birakti ve ben hala doktora gitmedim kendimi cok kotu hissediyorum kendime olan ozguvenim ve moralim sifira indi yeminederim aglicam artik ya o derece rahatsiz ediyo artik ilk firsatta daha dogrusu randevu alabilirsem doktora gidicem yapilan yorumlara kimse olumlu bisey soylememis resmen hayata küstüm :'(((

    YanıtlaSil
  29. neden yorum yapamiyorum yayinlamiyor

    YanıtlaSil
  30. oncelikle herkese gecmis olsun bende ayni skntyla karsi karsiyayim iki ay kadar once basladi onceleri daginik bi sekilde kirmizi lekeler ve sonra yerini kahverengi lekelere birakan lekeler hala doktora gitmedim acikcasi gitmeye korkuyorum dunyayla baglantim kesildi sanki kendime olan ozguvenim ve moralim sifir ustu sifir yeminederim aglicam artik bu ne ya en kisa zamanda doktora gidicem umarim iyi bi sonuc alabilirim ve yardimci olabilme amaciyla yeniden yorum yapabilirim cok kotuyum sabah aksam 7-24 aklim bu lekelerde :'(((

    YanıtlaSil
  31. arkadaslar nolur bana yardım edin cildim okdar köü deildi akne rozase teshisi konuldu.. m-fro krem verdi kortizonlu onu biraz yogun sürdüm bi zararı yoktur diye daha öncesinde hiç kullanmamıstım daha sonra sabah banyoya kosuyordum gözüme kadar akıyodu krem yatmadan bi krem daha sürdügüm için şimdi en ufak göz yasımda burnum ve göz altlarım acayip kızarıyor sisiyor noluyo bana diyorum bana nolmus böyle :'( kremlerden sonra göz altlarım kırmızımsı mor duruyor neden böle oldu acaba krem göz altımımı emdi zararmı verdi incelttimi allah için bişi deyin bana

    YanıtlaSil
  32. 12 senedir rosacea hastasıyım yaşım 26. Çok yol denedim hiç bişey geçirmedi.En iyi dermataloglara tedavi oldum hiç bi şey değişmedi. Kimi zaman kontrol altına alsamda hastalıgımı fazla uzun sürmedi. Fayda gordugum tek sey bol su ıcmek ve ısotrenin hap tedavisi. Varsa bu hastalıktan gerçek kurtulan yardımcı olsun. Kimse kimsenin umudunu kırmasın lütfen.

    YanıtlaSil
  33. En iyi doktorlara gittim onlarca tedavi yöntemi denedim gene de kurtulamadım bu hastalıktan. Yok mudur bu akne rozasenin bi tedavisi. Bilen bi yardımcı olsun.

    YanıtlaSil
  34. merhaba arkadaşlar bu post yorumları bırakılalı 1yıl olmuş ama yine de görenler açısından faydalı olacağını düşündüğümden yazıyorum. 4yıl önce (24yaşımda iken) başlayan rozasea'yı öncelikle teşhis edemediklerinden bana uzun süre (1yıla yakın) soyucu bir jel verdiler. isotrexin gibi bişeydi adı yanlış hatırlamıyorsam. ilk başladığında hafif pütürlü pembe olan yüzüm malesef artık koyu kırmızı, delik deşik ve acı veren bir hal almıştı. sanki yüzüm korkunç bir şekilde yanmış gibi görünüyordu. ben bunu hiçbir zaman dert etmesem de çevrem fazlasıyla dert edinmişti. bu biraz sinir bozucu. neyse, daha sonra tetradox gibi akne giderici ilaçlar verdiler doktorlar, pütürleri yok etmesi için. ama o da feci şekilde mide yoruyordu. verdikleri tonla ilaç cildimi daha kötü yapmıştı ve söylenene göre ztn tedavisi yoktu. ben de madem kurtulamıyorum biraz deneysel davranayım diye düşündüm. ardından kendim araştırmaya başladım. nohutlar mı sürmedim türlü türlü bitki çayları, karaciğer destek hapları vs... hemen bu yöntemlerden en makullarını anlatmaya geçiyorum, önce biodermanın kızarıklık azaltıcı kremi, morluk giderici kremi, avene'in termal suyunu ve roza jel i aldım. sadece 1 haftalık kullanımda sol yanağım geçerken sağ yanağım kötüleşti. hayatım boyunca çillerim hariç hep pürüzsüz bi cildim olmuştur ve hiçbir zaman kremmiş öyle şeyler kullanmadım çünkü cildim hiçbirşeyi kaldıran yapıda değil. rozaseayla 2 yıl cebelleştikten sonra bu yöntemin 1 hafta gibi kısa bir sürede yüzümün tek tarafının geçirmesi şaşırtıcı idi. neyse, sağ yanağım ise aynı duruyor ve roza jeli sürdükçe kötüleşiyordu. iyileşeceği yok diye ben de herşeyi bıraktım. ne ilaç kullandım ne krem, yüzümü yıkamayı dahi bıraktım. daha doğrusu günde 1 kez sadece su ile yıkadım fakat bu 2ay süresince aşırı bol su içtim, günde 4 litre gibi bir miktardan bahsediyorum. ve 2ay boyunca bunu yaptığımda cildim kendi dengesine dönmüştü. artık pütürler yoktu. kırmızılık eskiye nazaran azaldı. ardından küçük ve nemli şehirlere kısa süreli gittiğimde cildimin düzeldiğini farkettim.

    YanıtlaSil
  35. bunu baz alarak istanbulun havasının cildimi tahriş ettiğini düşündüm ki deneylerim sonucu bunu da doğrulamış oldum. cildin daha iyi su tutabilmesi için hyaluronic acid diye bir hap takviyesi olduğunu öğrendim. 1ay boyunca bunu kullandım cildim gerçekten nemini tutmaya başladı ve daha da düzeldi. ardından havanın kirliliğinin etkisini denemek için evden çıkarken yüzümü yıkıyor,ofise geldiğimde yüzümü ıslak bir beze siliyordum. bunu birkaç gün denediğimde ıslak bezin hep garip sarımtrak siyah lekeler tuttuğunu gördüm. yıkamak da yüzümü kurutuyordu. tek kullanabildiğim nemlendirici bepanthene krem ise yüzümde pütür yapıyordu. ben de geçenlerde kozmetik olmayan nem tutucu yağsız ve güneşte leke yapmayacak bi krem var mı diye araştırıken ceradolin diye bir krem olduğunu öğrendim. bu kremi sürüp üzerine kaliteli markanın kapatıcısını sürmeye başladım çünkü işe gelip giderken fena derecede egzosa maruz kalıyordu cildim ve bu bir tampon oluşturabilirdi. çoğu kişinin söylediği 'makyaj yapmayın kötüleştirir' fikrinin aksine şaka gibi inanılmaz şekilde iyi geldi. sonra marka değiştirdim acaba markanın etkisi mi diye ama değildi. bi farkı olmadı yani kızarıklık azalmaya devam etti. demek ki hava ile cildin temasını özellikle dışarı çıktığımda kesmek cildime iyi geliyordu. çünkü direkt krem sürüp çıktığınızda dışarıdaki pislikler yüzünüze yapışıyor. bunu bişekilde önlemek gerekiyor. neredeyse 4yıl oldu, sol yanağımda hiç kızarıklık yok, sağ yanağımda ise bi pudra darbesi ile kapanacak kadar kızarıklık kaldı. bu son 1yılda yüzüme 3 kere de lazer yaptırdım kızarıklıklar için, anlık güçlü bir solma etkisi olsa da pek fazla etkisi olduğunu düşünmüyorum. sadece güneşten daha çok kaçınmanız gerekiyor. güneşten korunmayı da lütfen sürekli güneş kremi sürmek olarak anlamayın,bu benim de yaptığım bir yanlıştı ve güneş kreminin fazlası alerji yapıyordu, hergün sürmek kadar anlamsız bir şey yokmuş anladım. sadece güneşten kaçın,şapka kullanın,yüzünüz güneş görsün tabi ki ama sadece yoğun güneşe maruz kalacağınız yaz günlerinde krem kullanın çünkü sonuçta içi vücudumuza yabancı kimyasallarla dolu bu kremler sadece zorunlu durumlarda koruma için üretilmiş unutmayın. benim denediğim bu yöntemler işe yaradı diyebilirim. kısaca herkes nasıl geçti diye sorduğunda %90 bol su içip, cildi yabancı maddelerden uzak tutup, stressiz kalabilmek ve uyumak diyorum. çünkü gerçekten bu işin %90ı bu. geri kalan ufak teferruatlar cildi çok hızlı bir biçimde toparlıyor.

    YanıtlaSil
  36. ah bi de en önemlisini unuttum. benim gibi cildi hiçbir kremi sevmeyenler için önerim eve bir aloe vera bitkisi almaları ve yapraklarını kırıp içindeki jel gibi sıvıyı ellerine yüzlerine sürmeleri. kokusuz bir şey dolayısıyla rahatsız edici değil üstelik hem inanılmaz ferahlatıyor, hem nemlendiriyor, hem gözenekleri temiz tutuyor hem de lekeleri hızlıca geçiriyor. gerçekten mucizevi.

    YanıtlaSil

You might also like:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Bu gadget'ta bir hata oluştu

12 Nisan 2012 Perşembe

Rosacea ve Sivilce Hikayem #3

Bu postta, daha öncekileri okumayanlar için rosacea hikayemi toplu halde yazayım dedim.  Nedir bu rosacea? Kısaca deriye yakın kılcal damarların genişlemesi sonucu cillte pütür pütür kırmızılıkların olması.  Aslında benim sadece yanaklarımda var ve görenler genelde aaaa söylemesen hiç belli olmuyo falan diye sorunumu küçümsüyorlar J  ama gelin de bana sorun. Benim gibi bir kozmetik bağımlısı için büyük sorun. Hem zaten bir şey olmasa yüzümde doktor niye o kadar ilaç versin di mi ama..
Neyse toplamda 4 kere doktora gittim ve bir sürü ilaç, merhem, jel vs. kullandım. Bunlardan bazıları sadece rosacea, bazıları da hem akne hem rosacea için kullanılıyor. Veee ilk doktora gittiğimden rosacea durumum daha kötü. Yanaklarım daha kırmızı ve daha pütür pütür. Sağ yanağımda doktordan önce pek bir şey  yoktu ama şimdi var L Fakat bütün bunlara rağmen yüzümde artık normal sivilce yani iltihaplı gibi olanlardan hiç çıkmıyor..çok şükür.. ve siyah noktalar çok azaldı. Bunda kullandığım hem akneye hem de rosacea’ya etkili olan ilaçlar vs. etkili oldu herhalde. Ama hangi ilaç bilmiyorum , o kadar çok kullandım kiL Neyse bu bakımdan çok mutluyum ve tekrar sivilce çıkacak yüzümde diye ödüm patlıyo..
Şimdiye kadar neler kullandım;
 1 ay kadar İmex Merhem ve Clindoxyl Jel..
1 ay kadar Nidazol hap, beraberinde İmex ve Clindoxyl..
2 hafta sadece Tetradox hap..
Ve sonuç rosacea geçmediği gibi daha da kötü diyebiliriz. Acaba rosacea mı değil yaaa?
Doktor değişiminin ardından 3 haftadır da Roza jel kullanıyorum ve sağ yanağımda olmayan kırmızı pütürler artık var L Ne yapayım şimdi ben yaaa L Yeni bir doktor mu bulsam acaba? Umarım Rosacea veya buna benzer sorunu olan birisi bu postu okur da bana bir akıl verir.
Ek bir not: Cildinizde bir problem varsa mutlaka bir doktora başvurun ve doktoru çok iyi seçin lütfen. Yukarıda yazdığım jel, ilaç vs. ezbere almayın veya alıyorsanız umutsuzluğa kapılmayın, bana rosacea için olanlar iyi gelmedi belki teşhis yanlıştır belki başkasına iyi gelebilir mutlaka doktora sormak gerekir bence. Teşhis aynı olsa bile cildin ilaçlara verdiği reaksiyon da kişiden kişiye değişebiliyor. 
İlaçların resimlerini posta koymak istemedim, biraz da karamsar bir post oldu kusura bakmayın…En  iyisi dünyalar tatlısı kedimin fotoğrafları ile bitireyim J

48 yorum:

  1. Ahh kedin gerçekten de dünyalar tatlısıymış canım ya! :)) Çok güzel bir kedin var, çok şanslısın! :) Neyse, rosacea'ya gelecek olursak o küçümseme sorununu ben de yaşadım/yaşıyorum. Yalnız benim dermatoloğum da küçümsüyor, "birşeyin yok, abartıyorsun" deyip duruyor. Bir krem yazdırabilmek için kavga ediyorum resmen her gittiğimde! :) Canım, birşey sorucam, kullandığın ilaçlar arasında Advantan krem var mıydı? Hayır, şey diye soruyorum belki şu anki kızarıklık tamamen rosacea değil de, diğer ilaçların tahriş etkisi yaratmasından da olmuş olabilir. İnsanın yanağı hep kızarık olunca ayırt etmek zor oluyor tabii, bende de öyle olmuştu. :) Kullandığım bir peeling cildimi tahriş etmiş, kızarıklık da ondan kaynaklanıyormuş. Ben de dermatoloğa gitmiştim rosecea kremi istiyorum diye, o bana bunu yazmıştı. Şaşırmıştım, çünkü bu krem rosacea hastaları için önerilmiyor, kızarıklığı daha kötü yapıyor aslında. O nedenle bana 2 gün kullanmamı söyledi. 2 gün sonra, kızarıklığım azalmıştı, yani tahriş nedeniyle ortaya çıkan kızarıklık gitmişti, eski daha az kızarık haline geri dönmüştü yanaklarım. Tabii ki doktor değilim, tahminen söylüyorum. Ama acaba kullandığın bütün bu ilaçlar cildini bir şekilde tahriş etmiş olabilir mi dye düşündüm....

    YanıtlaSil
  2. aaa o kremden bende vardı. Geçen yaz güneşten cildim alerji olmuştu eczacı da bu kremi vermişti iyi gelmişti. acaba kullansam mı? ya kızarıklığı arttırırsa diye korkuyorum bir yandan. teşekkür ederim canım tavsiyen için. doğru söylüyorsun ilaçlardan tahriş olmuş olabilir.

    YanıtlaSil
  3. Nedir bu cildimizden cektiklerimiz canim ya...bazileri bir suyla yikayip rasgele bir krem sürüyorlar ipek gibi ciltleri var, hic adil degil bu dünya ; ) Ayrica kedine ba-yil-dim, nekadar tatli sey o öyle, masallah! : )

    YanıtlaSil
  4. valla vivacım aynen öyle bazıları akşamları cildini bile temizlemiyor ama ciltlerinde hiç sorun yok. bence bu hiç adil değil!

    YanıtlaSil
  5. çok geçmiş olsun.
    Bu bende de giderek kötüleşiyor, nasıl olacak bilmiyorum :((

    YanıtlaSil
  6. Teşekkür ederim canım sana da geçmiş olsun. Yeni şeyler deniyorum iyi gelirse sana da mutlaka haber vereceğim.

    YanıtlaSil
  7. öncelikle geçmiş olsun cnm.aynı sorun bende de vardı bir sürü ilaç kullanmama rağmen daha kötü yaptı.daha alerjik bir duruma cevirdi açıkçası.doktor banada rosacea demişti ama verdiği ilaçlar işe yaramadı maalesef ve bioderma hassas ciltler için serisini kullandım amann diyorum bana dahada tahriş yaptı ki çok kuru ve hassas bi cildim var.ne termal sular nede diğer markaların bakımları işe yaradı.kırmızı pütürler burnumun yanında 2-3 tane vardı dahada cildimi kuruttu.inannılmaz gerdi ve kasıntı yaptı.peki bana ne iyi geldi dersem belki saçma gelebilir ama solaryum ve bebek yağı.ilaçları vs kozmetik bakımlar kestikten cok sonra solaryuma başlamıştım.ve inanmazsın belki ama yüzümü bebek gibi yaptı.her solaryum öncesi yüzümü bebek yağı ile iyice yağladım hatta bebek yağıyla yıkadım desem daha doğru olur.ama bende müthiş bir etki yarattı ve suan yüzümde hiç bir sorun yok.bana faydası oldu denemek istersen bir düşün derim.karar senn.
    sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim tavsiyen için canım:) solaryumun iyi gelmesi çok ilginç. Denemeye cesaret edebilir miyim bilmiyorum açıkçası. Belki 1 seans deneyip sonucuna bakılabilir ama doktor kesinlikle istemez herhalde:)

      Sil
    2. Canım o krem ve ilaçları kullandıktan sonra solaryum zarar verir en az 2 ay cildi dinlendirip öyle girmen lazım.Birde kedini dışarı çıkarıyormusun?Bendede vardı nedeni kedim çıktı.Dışarda arada gezip geliyor.O yapıyormuş.

      Sil
    3. Ben zaten solaryuma girmedim cesaret de edemem herhalde. Yorum bırakan kişi yazmış solaryumu. Kedim dışarı çıkmıyor hiç. Kedinin sebep olması da ilginçmiş. Sana da çook geçmiş olsun.

      Sil
  8. o zamansa umarım doktorun haklı çıkar ve faydası olur cnm:)
    ilaçlarda kişiden kişiye farklılık gösterdiği için belki sana yararlı olur.mesela senn bahsettiğin bioderma sensibio serisi bnm yüzümü o kadar cok kuruttu ki hatta burun kenarım nerdeyse kanıcak duruma geldi tahriş oldu,kabardı kaşıntı yaptı:(kuru olan yüzüm daha da kurumustu ne kullansam alerji yaptı ancak yüzüme risk alıp o kötü dönemde bepanthen kullanmıstım cildimi sakinleştirdi.kullandığın bakımlardan memnun kaldığın ürün varsa paylaşırsan sevinirim.bnmde iyi bir nemlendirici ve temizleyiciye ihtiyacım var.
    xoxxo

    YanıtlaSil
  9. Öncelikle ilgin için çok teşekkür ederim. Rosacea çok zor bir durum, kronik olduğu için geçmesi de çok zor.Sen solaryum sayesinde tamamen kurtulabildin mi yoksa hala şikayetlerin var mı? Eğer devam ediyorsa allah kolaylık versin sana da. Benim aslında sivilce gibi iltihaplı değil ama kırmızı kırmızı pütürler var. Böyle pürüzsüz bir cilde bir türlü sahip olamadım. En son biyopsi yapıldı, şimdi sonucunu bekliyorum. İstersen yeldaninevi@gmail.com'a mail atabilirsin sonucu seninle de paylaşırım. Bioderma ds+ yıkama jeli benim cildime de iyi gelmedi. Şu sıralar kullandığım cilt bakım ürünlerini http://yeldaninevi.blogspot.com/2012/12/cilt-bakm-rutinim-dikkatmimlenebilirsin.html 'da paylaştım. Tabi her cilt farklı belki sana bu ürünler yaramayabilir ama deneyebilirsin. Tabi bu tür kozmetik ürünlerin tedavi özelliği yok. Hassasiyeti daha da arttırmadıkları için kullanıyorum ve memnunum:) Çok uzun oldu tekrar teşekkürler:)

    YanıtlaSil
  10. tekrar mrb:)
    öncelikle bnmde senn bahsettiğin gibi sivilce gibi iltihaplı değildi ama yer yer kırmızı kabartı şeklindeydi.tükettiğim gıdalarla kullandığım kozmetiklerden yada stresle alakalı olarak zaman zaman daha fazla oluyordu yada geceleri daha da yoğunlaşıp kızarıklık artıyordu ki bnde kaşıntıda vardı.evet şuan hiç kalmadı desem yeridir çok çok minik bir tane falan kaldı ama ona kızmıyorum:)belki seninde stresle alakalı yada kozmetikten olabilir.
    bu arada umarım biyopsin sorunsuz bi şekilde açıklanır.
    pürüzsüz bir ciltle sağlıklı günler:)
    p.s:ilk defa bir bloga yorum bırakıyorum o yüzden de yorumlarım biraz destansı şeklinde uzun sanırım.

    YanıtlaSil
  11. Her zaman böyle uzun yorumların beklerim canım:) bu arada rosacea'dan kurtulduğuna da çok sevindim. Bana önerebileceğin başka şeyler olursa ben buradayım beklerim:)

    YanıtlaSil
  12. Merhaba. Bende cildimde rosacea olduğunu düşünüyorum. Erişkin yaşta ortaya çıkıyormuş. Sanırım evre 1 deyim. Bende kabartılar, pürüzler yok. Burun kenarlarımda bariz olmak üzere ve çenemde kılcal damar genişlemeleri var. Cildim hassas gibi. Gibi diyorum çünkü yaşımdan dolayı mı yoksa tretin gel kullandığımdan dolayı mı oldu hassaslık bilemyorum. 38 yaşındayım. hala sivilce sorunum var. Burnumun üzerinde ve çenemde kapalı komedonlarım var. Sivilcelerimin artık kesin tedavisi için tretin jeli neredeyse 6 aydan fazla kullandım. A vit içerikli kremler, haplar önce kusturduğu için çıkan bir yığın sivilcemin geçmesini sabırla bekledim ama geçmediler ve artık yaşımdan dolayıdasivilceler hemen geçmiyor kırmızı renkli lekeler halinde bir süre devame diyorlar sonrada iz bırakıyorlar.Bu izlerin tamamne geçmesi aylar sürüyor. Bana bir dönem c vitaminli krem çok iyi gelmişti. Lancome un resurface c i. Peeling setinin bir parçası bu kremi uzun süre ebaydan almıştım. Gümrük yasağından sonra kremlerim bitince ve geçmeyen sivilcelerimden ötürü a vit. li krem aldım. Roaccutanı 3 sen önce 1.5 ay kullandım ancak saç dökülmesi yaptığı için bırakmıştım.Rosacea lı cilde c vit. ve a vit. kremleri iyi geliyor. Bu yüzden şimdi avenenin triacnealini aldım. Sivilce kurutmak için iyi geldi ve tahriş yapmadı. Yakında avene eluage kremini alıcam. Bunun retianldehid oranı daha düşük ve başlamak için çok ideal. Muradın soothing serumunu kullanıyorum. avenenin thermal spreyini de ek olarak almak niyetindeyim. Biodermanın sebium temizleyicisinde sodyum laurth sülfat olduğu için kullanmak istemedim. Sebamedin beyaz sabununu (yeşil değil) kullanıyorum cildimde tahriş yapmadı. Artık içeriklere bakmadan ürün almak istemiyorum. MUA dende kullanıcı yorumlarına mutlaka bakıyorum. Stresin sivilcelerimi arttırdığınıda anladım kendimi teskin etmeye çalışıyorum her zaman. :)Tavsiyem makyaj ürünlerinizide içerik listelerine göz gezdirerek almanız. İngilizceniz varsa MUA de tetrakis adlı kullanıcının notepad ine mutlaka bakın. cosdna.com uda içerik araştırmada kullanın.

    YanıtlaSil
  13. Yorumun ve önerilerin için çok teşekkür ederim:) önerilerine mutlaka bakacağım..benim de sana önerim eğer rosacea'dan şüpheleniyorsan mutlaka bir doktora git.. Ama iyi bir doktor olması şart. Yoksa verdikleri ilaçlarla daha da kötü olabiliyor. Ezbere kesinlikle ilaç kullanmamak lazım. Bir de çok cildi tahriş eden ürünler kullanmamak gerek. Ben hassas ciltlere yönelik ürünler kullanmaya başlayınca daha rahat ettim:)

    YanıtlaSil
  14. merhaba ben doktor ilaçları ile değil de, çok iyi markaların çok iyi ürünlerini kullandığımda düzelme ağlamıştım

    ürünlerim, en memnun olduklarım

    biothermin kızarıklık serumu-adını hayırlayamadım şu an

    dermalogica; ultracalming serisi (maskeyi sevmedim )

    ultracalming serum (biliyorum çok pahalı ama muadili bir ürün bulamıyorum)

    ultracalming barrier (bitkisel silikon yağ gibi ama yağ olmayan şeffaf bir jel bu)

    shiseido moist mask (beyaz cam şişe beyaz kapaklı tam adı bu olmayabılır bitti şişesi nerde bilmiyorum

    argan yağı- saf olanlardan

    banyo öncesi 2 dk bile olsa saf zeytinyagı sürüyorum cildime yatıştırıyor

    sabun kullanmıyorum -bu gibi kişilerin cildi el ve vucutta da çok hassas değil mi? ayrıca gözlerde de kuruluk ve kızarma oluyor?
    suni gözyaşı damları tears free naturale mıydı ondan alıyorum damla olarak- ama başka bir markada 34 tl ye jel gördüm o daha etkindir adını unuttum

    dr perricone olive oil yıkama jeli- ya da nuxe ballı yüz yıkama jeli

    bunlar elzem ürünler

    tabi param varken alırım sonra da sıkıntı çekerim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de dermalogica ultra calming serisini kullanıyorum çok memnunum özellikle serum ve yüz yıkama jelinden. Onun dışında doktorun verdiği şeyleri kullanıyorum. Nerdeyse geçti şu an cildimin durumu bayağı iyi. Diğer önerilerine de bakacağım. Teşekkür ederim yorumun için. Sevgiler:)

      Sil
  15. ya pardon ama yorumu gönderiyorum nedense çıkmıyor bu yüzden bi daha yollucam

    merhaba ben doktor ilaçları ile değil de, çok iyi markaların çok iyi ürünlerini kullandığımda düzelme ağlamıştım

    ürünlerim, en memnun olduklarım

    biothermin kızarıklık serumu-adını hayırlayamadım şu an

    dermalogica; ultracalming serisi (maskeyi sevmedim )

    ultracalming serum (biliyorum çok pahalı ama muadili bir ürün bulamıyorum)

    ultracalming barrier (bitkisel silikon yağ gibi ama yağ olmayan şeffaf bir jel bu)

    shiseido moist mask (beyaz cam şişe beyaz kapaklı tam adı bu olmayabılır bitti şişesi nerde bilmiyorum

    argan yağı- saf olanlardan

    banyo öncesi 2 dk bile olsa saf zeytinyagı sürüyorum cildime yatıştırıyor

    sabun kullanmıyorum -bu gibi kişilerin cildi el ve vucutta da çok hassas değil mi? ayrıca gözlerde de kuruluk ve kızarma oluyor?
    suni gözyaşı damları tears free naturale mıydı ondan alıyorum damla olarak- ama başka bir markada 34 tl ye jel gördüm o daha etkindir adını unuttum

    dr perricone olive oil yıkama jeli- ya da nuxe ballı yüz yıkama jeli

    bunlar elzem ürünler

    tabi param varken alırım sonra da sıkıntı çekerim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Önerileriniz için çok teşekkür ederim. Ben de dermalogica ultracalming cleanser ve serumdan çok memnunum. Sevgiler!

      Sil
  16. Merhaba yelda hanim bende iki aydir rosacea ile ugrasiyorum. Once detmatit diye kortizonlu ilaclar sonra durum kotuye gidince roza krem sonra dahada kotuye gidince sivex ve imex fakat hala duzelme yok. Dort ayri dr a gittim siz iyilesmeyi hangi tedaviyle sagladiniz acaba yada istanbulda iyi bir dr tavsiyeniz var mi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben Ankara'da bir doktora gidiyorum. Benim önerim kesinlikle iyi bir doktor bulmanız yönünde. Önce bana biyopsi yapıldı, rosacea'dan emin olduktan sonra çok çeşitli ilaçlar, kremler kullandım 10 ay boyunca. Hepsini hatırlayamıyorum. En son doktorun eczaneye hazırlattığı tonik ve coresatin kullanıyorum. Ama bu kremi bayağı iyileştikten sonra kullandım. Size iyi gelmeyebilir. Asıl iyileşmeyi diğer ilaçlarla sağlamıştık ama kutularını attığım için hatırlayamıyorum:(

      Sil
    2. Dr nuzun ismini yazarmısınız lütfen..:(

      Sil
  17. ben 2,5 yıldır rosacea ile uğraşıyorum ve deliricem galiba :) başta bu kadar kötü değildi, hafif, kalıcı bir
    pembelik vardı. ilk önce haydarpaşa numune'ye gittim. oradaki prof. bana ilaçlar verdi, bir ay boyunca kullanmamı
    söyledi. bir ay sonunda yüzüm daha kötüydü artık ve gittiğimde ilacın yüzümü çok kötü yaptığını söyledim ama
    kadın devam etmemi istedi. ben de devam ettim, sonuçta ben mi bilecektim doktor mu? sonuç mu? 3 ay sonra yüzüm
    kat be kat daha kötüydü ve artık başka başka doktorlara gitmeye, ilk önce o hasarın etkilerinin gitmesi için
    dua etmeye ve o kadına lanetler yağdırmaya başladım.

    her neyse son doktorum roaccutane'a başlamak gerektiğini söyledi. kullanmayı hiç istemediğim bir sürü yan
    etkisi olan bir ilaç fakat bir çare bulabilmek için her şeyi yaparım artık :(

    insanlar ilk yüzünüze bakarlar. bu bakmalar uzun olunca, rosacea'dan önce iyi hissettiriyordu. şimdi ise yüzümde
    çözülemeyen bir matematik problemi varmış da çözmeye çalışıyorlarmış gibi hissediyorum. bu kişiler tanıdıksa
    yüzümle ilgili sorular sorarak hayatın anlamını bulmaya çalışırlar. derler ki her "yüzüne ne oldu?" sorusunda
    bir denizci ölürmüş. :D

    imex, roza, metrin, biteral, tetradox menümdeki incilerden bazıları ve eczaneden alınan kremler, tonikler veee
    daha niceleriiii, az sonraa :) sanırım aklımı kaçırıyorum yavaştan :D

    kusura bakmayın, biraz içimi döktüm :( bu arada çevremde rosacea olup iyileşen de var, söyliyeyim :)

    doktorlar bazı şeylerin (acı, baharat, sıcak gibi) dışında yiyeceklerle alakalı olmadığını söylüyorlar. ama
    tedavisi tam olarak bulunamamış bir hastalığa neyin iyi gelmediğine tam olarak nasıl karar verilebilir ki?
    bu yüzden şu yazıya bir bakın derim. http://rosaceaselfhelpcommunity.blogspot.com/

    umarım iyileşiriz. blogu takibe devam :) beyaz kalın :D

    YanıtlaSil
  18. Sizi o kadar iyi anlıyorum ki. Ben de ilk doktora gittiğimde daha kötü olmuştu cildim. Şimdiki doktorumdan çok memnunum. Kızarıklık ve kabarmalar geçti çok şükür. Sadece kılcal damarlar çok belli ve çok çabuk kızarıyorum malesef. Size de kolay gelsin. Sevgiler!

    YanıtlaSil
  19. Merhaba....
    Bende bu hastalıktan muzdaribim.kizariklik het gecen gün artıyor.
    Ankara da oturuyorum, doktorunuzun adını verebilirmisiniz , bende gitmek isterdim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oya Hanım kusura bakmayın çok geç cevap verebildim. Doktorumun ismi Prof. Dr. Burhan Aksakal. Ben çok memnunum kendisinden. Umarım siz de bir an önce iyileşirsiniz. Sevgiler!

      Sil
  20. merhaba kendi cildimle ilgili birşeyler araştırırken tamemen tesadüfen gördüm yazınızı.yorumları okumadım ama benim annem benim doğumumdan beri bu cilt sorunuyla karşı karşıya tam 22 senedir .Gitmediği doktor kalmadı.Doktor anneme yemek bile pişirmemelisin aslında onun sıcaklıgı bile tetikliyor dedi.ütü buharı yemek buharı tabi istemesede mecburen maruz kalıyo bunlara.yüksek seviyede güneşten koruyucu kullanmanız şart yaz ve kış hep onu düzene koyarsanız o kızarıklıklar yatışıcaktır ve stres çok fazla tetikliyor.isterseniz güneş kreminide yazabilirim öğrenip.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Annenize de çok geçmiş olsun. Dediğiniz gibi güneşten ve stresten koruma önemli. Ben güneş koruyucu olarak Solante kullanıyorum. Memnunum. Sizin bahsettiğiniz güneş kremi ne acaba?

      Sil
  21. merhabalar..
    şüphesiz en önemli faktör stres.sonrasında yiyecekler.acılı ve asitli şeylerden uzak durmanızı tavsiye ederim.kola,turşu vs.bir de şekerli yiyecekler.bir yerde okumuştum, şeker ciltte kızarıklığa neden oluyormuş.
    daha önce denedinizmi bilmiyorum ama ben cildim kortizonlu ilaçlardan sokağa çıkamaz hale geldiğinde avenenin diroseal ini kullandım ve çok iyi geldi ani kızarmalarım tamamen geçti.tabi ilaç gibi ince sürmekte fayda var.güneş koruyucu da kullanmayı ihmal etmeyin.sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Önerileriniz için çok teşekkür ederim. Söylediklerinize dikkat etmeye çalışıyorum. Avene Diroseal'ı da not aldım:)

      Sil
  22. Tekrar merhabalar, Avene diroseal maalesef artık üretilmiyormuş. Onun yerine yeni bir seri çıkarmışlar. Avene Antirougeurs Fort şu anki ismi. Nemlendiricisi de var. Umarım içeriği değişmemiştir. Henüz denemedim. Hoşçakalın..

    YanıtlaSil
  23. benimde güneşe cıktgmda hafif kızarıyordum doktora gttm kılcal damar başlangıcı vr yapında vr snn dedi solante gunş kremı bide roza krem yazdı kullndm ama berbat ettti yuzum şuan pütür pütür degsk sivilceler cıktı sizce napmalıyım yardımcı olun lütfen :(

    YanıtlaSil
  24. benimde güneşe cıktgmda hafif kızarıyordum doktora gttm kılcal damar başlangıcı vr yapında vr snn dedi solante gunş kremı bide roza krem yazdı kullndm ama berbat ettti yuzum şuan pütür pütür degsk sivilceler cıktı sizce napmalıyım yardımcı olun lütfen :(

    YanıtlaSil
  25. bende bi erkek olarak aranıza katılıyorum :) 7-8 aydır rosacea var

    kullandığım ilaçlar:
    Imex
    Roza
    Lacoid
    Ureacort
    vs hatırlamadığım bir sürü ilaç 2 aydır doktora gitmiyorum ondan önceki sürecte 15-20 kez gittim.

    erkeklerde olması biraz daha dikkat çekiyo gibi geliyo bana gerçekten rahatsız edici bi durum

    kullanılan ve iyi gelen bi krem varsa önerebilir misiniz? benim yanağımda pütürlük veya hiçbirşey kalmadı

    sadece kızarıklıklar devam ediyor onun haricinde hiçbi sıkıntı yok

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Daha önce bir sürü ilaç kullandım ama isimlerini hatırlayamıyorum. Şu an bir ilaç kullanmıyorum. Geçmiş olsun.

      Sil
  26. Yelda hanım bende aynı dr gittim pazrtesi biopsi yapılacak tam tanı ne olacak bilemiyorum ama şüphelerim bu yönde size sormak istediğim gerçekten sonuç aldınızmı?ve vücudunuzda da benzer belirtiler varmıydı?yada saçlı derinizde?geçmiş olsun..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben sonuç aldım rosacea durumum bayağı düzeldi ancak zaman zaman hassasiyet artabiliyor. Doktorun dediklerini aynen uygulamkta fayda var. Benim vücudumda veya saç deride belirtiler yok. Size de geçmiş olsun, umarım en yakın zamanda iyileşirsiniz.

      Sil
  27. yelda hanım sizde pütürcük sivilce fln kalmadımı şuan

    YanıtlaSil
  28. oncelikle herkese gecmis olsun bende ayni sorunla karsi karsiyayim 2 ay once cikmaya basladi once yanakta kizariklik tabi daginik bi kizarikllik sonra o kizariklik yerini kahverengi lekelere birakti ve ben hala doktora gitmedim kendimi cok kotu hissediyorum kendime olan ozguvenim ve moralim sifira indi yeminederim aglicam artik ya o derece rahatsiz ediyo artik ilk firsatta daha dogrusu randevu alabilirsem doktora gidicem yapilan yorumlara kimse olumlu bisey soylememis resmen hayata küstüm :'(((

    YanıtlaSil
  29. neden yorum yapamiyorum yayinlamiyor

    YanıtlaSil
  30. oncelikle herkese gecmis olsun bende ayni skntyla karsi karsiyayim iki ay kadar once basladi onceleri daginik bi sekilde kirmizi lekeler ve sonra yerini kahverengi lekelere birakan lekeler hala doktora gitmedim acikcasi gitmeye korkuyorum dunyayla baglantim kesildi sanki kendime olan ozguvenim ve moralim sifir ustu sifir yeminederim aglicam artik bu ne ya en kisa zamanda doktora gidicem umarim iyi bi sonuc alabilirim ve yardimci olabilme amaciyla yeniden yorum yapabilirim cok kotuyum sabah aksam 7-24 aklim bu lekelerde :'(((

    YanıtlaSil
  31. arkadaslar nolur bana yardım edin cildim okdar köü deildi akne rozase teshisi konuldu.. m-fro krem verdi kortizonlu onu biraz yogun sürdüm bi zararı yoktur diye daha öncesinde hiç kullanmamıstım daha sonra sabah banyoya kosuyordum gözüme kadar akıyodu krem yatmadan bi krem daha sürdügüm için şimdi en ufak göz yasımda burnum ve göz altlarım acayip kızarıyor sisiyor noluyo bana diyorum bana nolmus böyle :'( kremlerden sonra göz altlarım kırmızımsı mor duruyor neden böle oldu acaba krem göz altımımı emdi zararmı verdi incelttimi allah için bişi deyin bana

    YanıtlaSil
  32. 12 senedir rosacea hastasıyım yaşım 26. Çok yol denedim hiç bişey geçirmedi.En iyi dermataloglara tedavi oldum hiç bi şey değişmedi. Kimi zaman kontrol altına alsamda hastalıgımı fazla uzun sürmedi. Fayda gordugum tek sey bol su ıcmek ve ısotrenin hap tedavisi. Varsa bu hastalıktan gerçek kurtulan yardımcı olsun. Kimse kimsenin umudunu kırmasın lütfen.

    YanıtlaSil
  33. En iyi doktorlara gittim onlarca tedavi yöntemi denedim gene de kurtulamadım bu hastalıktan. Yok mudur bu akne rozasenin bi tedavisi. Bilen bi yardımcı olsun.

    YanıtlaSil
  34. merhaba arkadaşlar bu post yorumları bırakılalı 1yıl olmuş ama yine de görenler açısından faydalı olacağını düşündüğümden yazıyorum. 4yıl önce (24yaşımda iken) başlayan rozasea'yı öncelikle teşhis edemediklerinden bana uzun süre (1yıla yakın) soyucu bir jel verdiler. isotrexin gibi bişeydi adı yanlış hatırlamıyorsam. ilk başladığında hafif pütürlü pembe olan yüzüm malesef artık koyu kırmızı, delik deşik ve acı veren bir hal almıştı. sanki yüzüm korkunç bir şekilde yanmış gibi görünüyordu. ben bunu hiçbir zaman dert etmesem de çevrem fazlasıyla dert edinmişti. bu biraz sinir bozucu. neyse, daha sonra tetradox gibi akne giderici ilaçlar verdiler doktorlar, pütürleri yok etmesi için. ama o da feci şekilde mide yoruyordu. verdikleri tonla ilaç cildimi daha kötü yapmıştı ve söylenene göre ztn tedavisi yoktu. ben de madem kurtulamıyorum biraz deneysel davranayım diye düşündüm. ardından kendim araştırmaya başladım. nohutlar mı sürmedim türlü türlü bitki çayları, karaciğer destek hapları vs... hemen bu yöntemlerden en makullarını anlatmaya geçiyorum, önce biodermanın kızarıklık azaltıcı kremi, morluk giderici kremi, avene'in termal suyunu ve roza jel i aldım. sadece 1 haftalık kullanımda sol yanağım geçerken sağ yanağım kötüleşti. hayatım boyunca çillerim hariç hep pürüzsüz bi cildim olmuştur ve hiçbir zaman kremmiş öyle şeyler kullanmadım çünkü cildim hiçbirşeyi kaldıran yapıda değil. rozaseayla 2 yıl cebelleştikten sonra bu yöntemin 1 hafta gibi kısa bir sürede yüzümün tek tarafının geçirmesi şaşırtıcı idi. neyse, sağ yanağım ise aynı duruyor ve roza jeli sürdükçe kötüleşiyordu. iyileşeceği yok diye ben de herşeyi bıraktım. ne ilaç kullandım ne krem, yüzümü yıkamayı dahi bıraktım. daha doğrusu günde 1 kez sadece su ile yıkadım fakat bu 2ay süresince aşırı bol su içtim, günde 4 litre gibi bir miktardan bahsediyorum. ve 2ay boyunca bunu yaptığımda cildim kendi dengesine dönmüştü. artık pütürler yoktu. kırmızılık eskiye nazaran azaldı. ardından küçük ve nemli şehirlere kısa süreli gittiğimde cildimin düzeldiğini farkettim.

    YanıtlaSil
  35. bunu baz alarak istanbulun havasının cildimi tahriş ettiğini düşündüm ki deneylerim sonucu bunu da doğrulamış oldum. cildin daha iyi su tutabilmesi için hyaluronic acid diye bir hap takviyesi olduğunu öğrendim. 1ay boyunca bunu kullandım cildim gerçekten nemini tutmaya başladı ve daha da düzeldi. ardından havanın kirliliğinin etkisini denemek için evden çıkarken yüzümü yıkıyor,ofise geldiğimde yüzümü ıslak bir beze siliyordum. bunu birkaç gün denediğimde ıslak bezin hep garip sarımtrak siyah lekeler tuttuğunu gördüm. yıkamak da yüzümü kurutuyordu. tek kullanabildiğim nemlendirici bepanthene krem ise yüzümde pütür yapıyordu. ben de geçenlerde kozmetik olmayan nem tutucu yağsız ve güneşte leke yapmayacak bi krem var mı diye araştırıken ceradolin diye bir krem olduğunu öğrendim. bu kremi sürüp üzerine kaliteli markanın kapatıcısını sürmeye başladım çünkü işe gelip giderken fena derecede egzosa maruz kalıyordu cildim ve bu bir tampon oluşturabilirdi. çoğu kişinin söylediği 'makyaj yapmayın kötüleştirir' fikrinin aksine şaka gibi inanılmaz şekilde iyi geldi. sonra marka değiştirdim acaba markanın etkisi mi diye ama değildi. bi farkı olmadı yani kızarıklık azalmaya devam etti. demek ki hava ile cildin temasını özellikle dışarı çıktığımda kesmek cildime iyi geliyordu. çünkü direkt krem sürüp çıktığınızda dışarıdaki pislikler yüzünüze yapışıyor. bunu bişekilde önlemek gerekiyor. neredeyse 4yıl oldu, sol yanağımda hiç kızarıklık yok, sağ yanağımda ise bi pudra darbesi ile kapanacak kadar kızarıklık kaldı. bu son 1yılda yüzüme 3 kere de lazer yaptırdım kızarıklıklar için, anlık güçlü bir solma etkisi olsa da pek fazla etkisi olduğunu düşünmüyorum. sadece güneşten daha çok kaçınmanız gerekiyor. güneşten korunmayı da lütfen sürekli güneş kremi sürmek olarak anlamayın,bu benim de yaptığım bir yanlıştı ve güneş kreminin fazlası alerji yapıyordu, hergün sürmek kadar anlamsız bir şey yokmuş anladım. sadece güneşten kaçın,şapka kullanın,yüzünüz güneş görsün tabi ki ama sadece yoğun güneşe maruz kalacağınız yaz günlerinde krem kullanın çünkü sonuçta içi vücudumuza yabancı kimyasallarla dolu bu kremler sadece zorunlu durumlarda koruma için üretilmiş unutmayın. benim denediğim bu yöntemler işe yaradı diyebilirim. kısaca herkes nasıl geçti diye sorduğunda %90 bol su içip, cildi yabancı maddelerden uzak tutup, stressiz kalabilmek ve uyumak diyorum. çünkü gerçekten bu işin %90ı bu. geri kalan ufak teferruatlar cildi çok hızlı bir biçimde toparlıyor.

    YanıtlaSil
  36. ah bi de en önemlisini unuttum. benim gibi cildi hiçbir kremi sevmeyenler için önerim eve bir aloe vera bitkisi almaları ve yapraklarını kırıp içindeki jel gibi sıvıyı ellerine yüzlerine sürmeleri. kokusuz bir şey dolayısıyla rahatsız edici değil üstelik hem inanılmaz ferahlatıyor, hem nemlendiriyor, hem gözenekleri temiz tutuyor hem de lekeleri hızlıca geçiriyor. gerçekten mucizevi.

    YanıtlaSil