7 Ocak 2012 Cumartesi

Rosacea ve Sivilce Hikayem #1


2 ay kadar önce cildim fena halde bozuldu. Yanaklarım hassaslaştı, kuruyup kızarıyor ayrıca o sıralar hiç çıkarmadığım kadar sivilce çıkarmaya başlamıştım. Normalde yüzümde ara sıra en fazla 1-2 tane sivilce çıkar o sıralar 4-5 tane sivilce çıkmıştı yüzümde. Hem de büyük büyük! Sivilce için internette hakkında çok güzel yorumlar olan La Roche Posay Effaclar Duo 'yu büyük bir ümitle kullanmaya başladım. Aslında bu ürün hakkında kötü birşey söylemek istemiyorum herkes genelde memnun. Ürünün güzel bir özelliği parfüm ve paraben içermemesi. Ama kullandıktan sonra bendeki sivilcelerde bir azalma olmadığı gibi artma bile oldu diyebilirim. Ama hala anlamış değilim.  Ya bana uygun değildi ya da ilk başlarda gözenekleri temizleyip sonra iyileştirecekti. İlk başlarda kapalı gözenekleri bile açıp onları sivilce haline getirdiğinden iyi gözeneklerimi temizliyor dedim ama sonu gelmedi bir türlü. Ben de 1 ay kullandıktan sonra dayanamayıp bıraktım ve Murad Exfoliating Acne Treatment Gel kullanmaya başladım. Her gece sivilce çıkan bölgelere sivilce olmasa da sürmeye başladım. Veee sivilceler azaldı. Çok şükür 1 ay kadardır da hiç aktif sivilcem yok.  Ürün mü iyi benim cilt dengem mi düzeldi bilmiyorum. İlginç değil mi?

Yanaklarımdaki hassasiyet için de aynı zamanlarda La Roche Posay Toleriane Ultra kullanmaya başladım. Bu nemlendirici hassas ciltler için üretilmiş. Paraben ve parfüm içermiyor. Hakkında çok güzel yorumlar okudum. Ama malesef benim cildimde bir değişiklik olmadı. Ama şunu anladım cildimdeki hassasiyet nemlendiriciyle geçecek cinsten değilmiş. Hafif kurumuş, hassasiyet gösteren ciltlere belki iyi gelebilir.

Baktım olmuyor ben de dayanamayıp soluğu bir dermatologda aldım. Doktor hassasiyet için Bioderma Sensibio Light nemlendiricisini önerdi. Bu da paraben ve parfüm içermiyor. Biraz daha kullanıp ondan sonra yorum yapmak istiyorum. Yanaklarımdaki hassasiyet için bana teşhisini söylemedi ama reçeteye Rosacea yazmış. İnternetten araştırdım nedir diye; cildin kızarması, pütür pütür olması kısaca. Neden olduğu da tam bilinmiyor herhalde. Doktor yüzünü sıcaktan, yemek veya çayın buharından koru, sıcak içecek, kafeinli içecek mümkün olduğunca içme ve çok sıcak banyo yapma dedi. Sivilce ile rosacea için İmex Merhem ve Clindoxyl Jel verdi. Size önerim cildinizde sizi rahatsız eden birşey varsa mutlaka doktora gidin. Bu tür ilaçlar tavsiyeyle kullanılacak şeyler değil bence mutlaka doktorun vermesi gerekir. Bir de kozmetik ürünler her zaman çare olmayabiliyor en iyisi işin uzmanına başvurmak.

Çok uzun bir yazı oldu biliyorum. Umarım sıkılmamışsınızdır :(

6 yorum:

  1. Canım hangi ildesin bilmiyorum ama haseki hastanesi cildiyeye git özel bir karışım veriyor doktor ben kullandım çok iyi geldi.şimdi sadece doktorun verdiği karışımı gece sürüyorum birde özel tonik verdi onuda sürüyorum o kadar hepsini eczanede hazırlatıyorsun.
    banada akne rosacea demişti

    YanıtlaSil
  2. Birde yazın mutlaka güneş ışığından korunmak gerekiyor onun içinde la roche nın bir ürününü almıştım onu kullanıyorum olmazsa doktoruna sorup al.
    esmaenes@gmail.com

    YanıtlaSil
  3. Esmanur'cum teşekkür ederim ama malesef Ankarada'yım. Sana da geçmiş olsun..

    YanıtlaSil
  4. Hic birseyi kafama takmiyorum cildimi taktigim kadar, sanirim sivilceyle problemi olan herkes bizi iyi anliyordur, psikolojiyi fena etkiliyor, cok gecmis olsun tatlim : )

    YanıtlaSil
  5. evet vivacım aynen öyle ben de kafama çok takıyorum. cilt problemi çok beter bişey:(

    YanıtlaSil
  6. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil

You might also like:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Bu gadget'ta bir hata oluştu

7 Ocak 2012 Cumartesi

Rosacea ve Sivilce Hikayem #1


2 ay kadar önce cildim fena halde bozuldu. Yanaklarım hassaslaştı, kuruyup kızarıyor ayrıca o sıralar hiç çıkarmadığım kadar sivilce çıkarmaya başlamıştım. Normalde yüzümde ara sıra en fazla 1-2 tane sivilce çıkar o sıralar 4-5 tane sivilce çıkmıştı yüzümde. Hem de büyük büyük! Sivilce için internette hakkında çok güzel yorumlar olan La Roche Posay Effaclar Duo 'yu büyük bir ümitle kullanmaya başladım. Aslında bu ürün hakkında kötü birşey söylemek istemiyorum herkes genelde memnun. Ürünün güzel bir özelliği parfüm ve paraben içermemesi. Ama kullandıktan sonra bendeki sivilcelerde bir azalma olmadığı gibi artma bile oldu diyebilirim. Ama hala anlamış değilim.  Ya bana uygun değildi ya da ilk başlarda gözenekleri temizleyip sonra iyileştirecekti. İlk başlarda kapalı gözenekleri bile açıp onları sivilce haline getirdiğinden iyi gözeneklerimi temizliyor dedim ama sonu gelmedi bir türlü. Ben de 1 ay kullandıktan sonra dayanamayıp bıraktım ve Murad Exfoliating Acne Treatment Gel kullanmaya başladım. Her gece sivilce çıkan bölgelere sivilce olmasa da sürmeye başladım. Veee sivilceler azaldı. Çok şükür 1 ay kadardır da hiç aktif sivilcem yok.  Ürün mü iyi benim cilt dengem mi düzeldi bilmiyorum. İlginç değil mi?

Yanaklarımdaki hassasiyet için de aynı zamanlarda La Roche Posay Toleriane Ultra kullanmaya başladım. Bu nemlendirici hassas ciltler için üretilmiş. Paraben ve parfüm içermiyor. Hakkında çok güzel yorumlar okudum. Ama malesef benim cildimde bir değişiklik olmadı. Ama şunu anladım cildimdeki hassasiyet nemlendiriciyle geçecek cinsten değilmiş. Hafif kurumuş, hassasiyet gösteren ciltlere belki iyi gelebilir.

Baktım olmuyor ben de dayanamayıp soluğu bir dermatologda aldım. Doktor hassasiyet için Bioderma Sensibio Light nemlendiricisini önerdi. Bu da paraben ve parfüm içermiyor. Biraz daha kullanıp ondan sonra yorum yapmak istiyorum. Yanaklarımdaki hassasiyet için bana teşhisini söylemedi ama reçeteye Rosacea yazmış. İnternetten araştırdım nedir diye; cildin kızarması, pütür pütür olması kısaca. Neden olduğu da tam bilinmiyor herhalde. Doktor yüzünü sıcaktan, yemek veya çayın buharından koru, sıcak içecek, kafeinli içecek mümkün olduğunca içme ve çok sıcak banyo yapma dedi. Sivilce ile rosacea için İmex Merhem ve Clindoxyl Jel verdi. Size önerim cildinizde sizi rahatsız eden birşey varsa mutlaka doktora gidin. Bu tür ilaçlar tavsiyeyle kullanılacak şeyler değil bence mutlaka doktorun vermesi gerekir. Bir de kozmetik ürünler her zaman çare olmayabiliyor en iyisi işin uzmanına başvurmak.

Çok uzun bir yazı oldu biliyorum. Umarım sıkılmamışsınızdır :(

6 yorum:

  1. Canım hangi ildesin bilmiyorum ama haseki hastanesi cildiyeye git özel bir karışım veriyor doktor ben kullandım çok iyi geldi.şimdi sadece doktorun verdiği karışımı gece sürüyorum birde özel tonik verdi onuda sürüyorum o kadar hepsini eczanede hazırlatıyorsun.
    banada akne rosacea demişti

    YanıtlaSil
  2. Birde yazın mutlaka güneş ışığından korunmak gerekiyor onun içinde la roche nın bir ürününü almıştım onu kullanıyorum olmazsa doktoruna sorup al.
    esmaenes@gmail.com

    YanıtlaSil
  3. Esmanur'cum teşekkür ederim ama malesef Ankarada'yım. Sana da geçmiş olsun..

    YanıtlaSil
  4. Hic birseyi kafama takmiyorum cildimi taktigim kadar, sanirim sivilceyle problemi olan herkes bizi iyi anliyordur, psikolojiyi fena etkiliyor, cok gecmis olsun tatlim : )

    YanıtlaSil
  5. evet vivacım aynen öyle ben de kafama çok takıyorum. cilt problemi çok beter bişey:(

    YanıtlaSil
  6. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil