27 Şubat 2011 Pazar

Yves Saint Laurent Mascara Volume Effet Faux Cils



Kirpiklerim dolgun olmadığı için daha çok hacim veren maskaraları seviyorum. İsminden de anlaşılacağı gibi takma kirpik etkisi yaptığını söylüyor o kadar olmasa da bence kirpiklere güzel bir hacim veriyor ve doğal duruyor. Kirpikleri yapış yapış yapmıyor bu yüzden kolay sürülüyor. Kalıcığı güzel ve kolay temizlenmesi de artı bir özelliği. Ben en çok rengini beğendim. Benimkinin rengi Fascinating Violet yani büyüleyici mor. Çok abartı bir mor değil ancak yakından mor olduğu anlaşılıyor. Güzel kokuyor ama maskaranın güzel kokmasına ne gerek var ki?
YSL'nin web sitesinde ürünü inceleyebilirsiniz.
Fiyatı ise Sephora'da 61,75 TL.

26 Şubat 2011 Cumartesi

Cosme-de Siparişim


Hazır siparişin heyecanı geçmeden birşeyler yazayım ve Cosme-de'den bahsedeyim dedim.  Sipariş 8 iş gününde sorunsuz elime ulaştı. Ürünler Hong Kong'dan geldi. Fiyatlar Türkiye'ye göre çok iyi. Kargoda da sorun yaşamayınca bundan sonra rahatlıkla sipariş veririm. Gelelim ürünlere.


1. Guerlain Le 2 de Guerlain Two Brush Mascara (Butterfly Sparkle): Çok sevdim bu maskarayı. Neden olduğunu ayrıca yazacağım. 2 fırçası var. Büyük olanı siyah, küçük olanı da ışıltı vermesi için metalik mor. Zaten ambalajına diyecek yok süper. Fiyatı 41$


2. Guerlain Issima Creme Camphrea Kapatıcı: Sivilceleri hem tedavi eden hem de kapatan bir kapatıcı arıyordum ve cafeanneyazar'ın bu kapatıcıdan memnun kaldığını görünce sipariş verdim. Biraz kullanayım daha ayrıntılı yazarım. Hangi birini yazacağım ben de bilmiyorum. Fiyatı 30$

24 Şubat 2011 Perşembe

Lancome Blush Subtil Shimmer



Eveeet bugün yeni allığımla karşınızdayım :) Rengi Peach Fever yani şeftali ateşi ama tam şeftali değil pembeye dönük. İçinde minik minik ışıltılar var ama sürünce insanı rahatsız eden koca koca ışıltılardan değil. Rengini ve ışıltısını çok beğendim. Ayrıca kalıcı olması da çok güzel. Rengini görmeniz için resim çekmeye çalıştım ama bu konuda tecrübesizim malesef :(

Flash kullanmadan çektiğim resim, gördüğünüz gibi daha çok pembe gibi;


Bu da flash kullanarak çektiğim resim, ışıltıları görümüşsünüzdür. Burada da daha çok şeftali gibi.


Bu resimde rengini daha iyi görebilirsiniz. Parmağımla biraz yoğun sürdüm. Yanakta daha doğal duruyor tabii ki. Bu flash'lı;

 Bu da flash'sız;

Ben de alerji falan yapmadı. İçindekileri aşağıdaki resimde görebilirsiniz. İçinde parabenin her hali, dimethicone, parfum ve coumarin var. Ama sonuçta bu bir makyaj malzemesi diyerek kıvırayım bari. Çok beğendim napayım :)


Fiyatı Sephora'da 84,55 TL.

21 Şubat 2011 Pazartesi

Lush Big Şampuan


İlk Lush alışverişimde bu şampuanı tester olarak vermişlerdi. 1 hafta kadar kullandıktan sonra kuaföre gittiğimde, kuaför saçlarımın çok canlı ve parlak olduğunu söyledi ve ben de hemen bu şampuandan aldım. Normalde kuru, çabuk kırılan bir saç yapım var ve zaman zaman da dökülerek canımı sıkar. Bu şampuanı 1,5 aydır kullanıyorum ve çok memnunum. Şampuanın üzerinde “Mat ve cansız saçlarınız ham deniz tuzu, yosun ve limon suyu şampuanı ile parlayacak ve ipek gibi görünecek” yazıyor. Şampuan gerçekten de vaat ettiklerini yapıyor, saça canlılık ve parlaklık veriyor. Saçı kurutmuyor ve taranmasını zorlaştırmıyor. Saçım dönem dönem çok dökülür, bu şampuanı kullanırken pek dökülmedi.

Şampuanın çok ilginç de bir yapısı var. Tam olarak sıvı halde değil ve içinde büyük büyük tuzlar var. Başta bu tuzlar ne olacak diyorsunuz ama yıkadıkça yok oluyorlar. Kokusu çok güzel ve çok güzel köpürüyor. Alttaki resimde tuzları gördünüz mü?


Aşağıdaki resimde içeriklerine bakabilirsiniz.



Gördüğünüz gibi malesef içinde Sodium Laureth Sulfate, Coumarin, Perfume, Methylparaben ve Prophylparaben var. Aslında içerik olarak pek tercih etmeyeceğim bir şampuan ama çok da memnunum. Ben de karar veremedim tekrar alayım mı almayayım mı?

Fiyatı ise 39,90 TL (330 gr.)

Ürünü Lush'ın web sayfasında buradan inceleyebilirsiniz.

16 Şubat 2011 Çarşamba

Shiseido White Lucent Brightening Protective Moisturizer

Benim cildim T bölgesi hariç kuru ve mat olduğu için hafif parlaklık veren ve cildimi yeteri kadar nemlendiren nemlendiricileri seviyorum. Bu açıdan Shiseido White Lucent Brightening Protective Moisturizer’dan memnun kaldım. Kıvamı çok iyi, yeteri kadar nemlendiriyor ve en sevdiğim yanı sürdükten sonra hafif parlaklık veriyor ki ismi zaten Brightening Protective Moisturizer. Bir de SPF 16 güneş korumasına sahip olması diğer güzel yanı.

Aslında tekrar almayı isterim ama içeriklerinin yazdığı kutuyu atmışım. Eğer içeriklerini bulabilirsem inceleyip ona göre karar vereceğim. Elinde bu nemlendiricinin içerikleri olan varsa ve yorum olarak bu yazıya bırakırsa çok mutlu olurum.

Ben bu nemlendiriciyi temizleyici ve toniğiyle birlikte set halinde almıştım. Normalde 50 ml. olarak satılıyor ama bendeki 30 ml. Setin fiyatını hatırlayamıyorum ama nemlendiricinin şu andaki strawberry’deki fiyatı 90 TL civarında.

Daha önce aynı serinin Protective Day Emulsion’u kullanmıştım ve kullandıktan sonra cildimde gözle görülür bir fark görmediğimden daha önceki bir yazımda bahsetmiştim. Emulsion ve Moisturizer arasındaki farkı çözebilmiş değilim belki moisturizer benim için daha uygun olduğundan daha memnun kalmışımdır bilemiyorum. Bir de bunlardan önce kullandığım nemlendiricilerle arasındaki farklardan da kaynaklanıyor olabilir. Moisturizer’dan önce kullandığım nemlendiriciden (Murad Skin Perfecting Lotion) aynı etkileri görememiştim ve aralarında çok fark vardı. Neyse Emulsion’un da resmini ekleyip yazımı bitireyim.

12 Şubat 2011 Cumartesi

Lush Angels On Bare Skin

İlk defa Lush mağazasına gittiğimde, siyah noktalar için peeling aradığımı söyledim. Aslında gözüm Herbalism’deydi ama cildim hassas olduğu için bunu önerdiler. Ürünün kutusunun üzerinde de gül ile yumuşakık verdiği, lavanta ile cildin yağ dengesini koruduğu yazıyor. Ama peelingi sadece yağlı olan T bölgesine yapacağıma göre hassas olan bölgelere Herbalism’in bir zararı olmazdı. Nitekim de ikinci gidişimde Herbalism’i aldım, hassas olan yerlere değdirmediğimden bu bölgelere bişey olmadı. Bu arada Herbalism’le ilgili yazıma buradan ulaşabilirsiniz.

Herbalism’le ilgili internetten güzel yorumlar okumuştum o yüzden Angels’tan hemen sonra Herbalism’i de aldım. Benim yaptığım yine gereksiz bir işti ama napayım :) Herbalism gelince Angels’ın pabucu dama atıldı, çok az kullanabildim. Biliyorsunuz bir üründen ancak belli bir süre düzenli kullandıktan sonra fayda sağlanabilir. Bu yüzden pek yorum yapamayacağım. Denemesi için çevremdekilere bu üründen vermiştim, memnun kaldıklarını söylediler. Yani genel olarak güzel bir ürün ama ben Herbalism’i tercih ederim. Herbalism de cildi kurutmuyor veya tahriş etmiyor. Bu yüzden Angels’ı tekrar almayı düşünmüyorum.

Ürünün kutusu açıldıktan sonra aşağıdaki gibi görünüyor. İçindeki lavantaları görmüşsünüzdür. Kokusu da gayet güzel bence.


İçindekilere aşağıdaki resimden bakabilirsiniz. Bu arada Lush ürünlerine, o ürünü yapanın ismini ve resmini de koyuyorlar. Acaba bu resimler gerçekten ürünü yapanlara benziyor mudur? Yoksa hepsinde benzer resimler mi vardır?


Resimde de gördüğünüz gibi koruyucu madde kullanılmamış ama malesef parfüm içeriyor. 3 ay gibi kısa bir kullanım ömrü var ve buzdolabında saklanması gerekiyor. Fiyatı ise 21,9 TL ( 100 gr.)

Angels’ı Lush’ın web sayfasından incelemek isterseniz bir tık buraya lütfen..

11 Şubat 2011 Cuma

Organik Alışverişim

Birçok marka ürünlerinin tanıtımlarında “Organik” kelimesini kullanıyor ama bunlara güvenmemek gerekiyor. Bir ürünün organik olması için Amerika’da USDA (United States Department of Agriculture) / NOP (National Organic Program) standartlarına uygun olması ve USDA tarafından akredite edilmiş kuruluşlarca sertifikalandırılması gerekiyor. (buradan daha detaylı bilgi alabilirsiniz) Juice Beauty’nin ürünlerinin bazılarında “USDA Organic” amblemi, bazılarında da “Made With Certified Organic Ingredients” amblemi bulunuyor. “USDA Organic” amblemi olanların %95’i , “Made With Certified Organic Ingredients” amblemi olanların da %70’i organik. Ayrıntılı bilgi için buyrun lütfen.

10 Şubat 2011 Perşembe

Murad Clarifying Cleanser'la Ayrılmak Üzereyiz :(

Daha önce Murad’ın akneli ciltler için olan temizleyici jelini (Clarifying Cleanser) kullandığımdan ve çok memnun kaldığımdan daha önceki bir yazımda bahsetmiştim. O dönemde birden artan sivilcelerimi ciddi olarak azaltmış ve tekrar çıkmalarını engellemişti. Fakat kozmetik ürünlerin içeriklerini araştırmaya başladığımda bu jelin içinde Triclosan, PEG-40 ve Methylparaben olduğunu fark ettim ve kullanmayı bıraktım. Bırakınca tesadüf mü bilmiyorum tekrar sivilceler artmaya başladı. Kullanmayı bıraktım diyorum ama yüzümde ciddi bir sivilce çıkarsa hemen Murad’ıma sarılıyorum:) Şu an başka ürünler deniyorum, en kısa zamanda onlar hakkında da yazılar gelecektir.

Eveeet gelelim içeriklere. Bu güzelim ürünü bırakmama sebep olan en önemli içerik Triclosan. Triclosan; antibakteriyel el sabunları, yüz yıkama jelleri, diş macunları vb. ürünlerde antibakteriyel ajan olarak kullanılıyor. Ben, özellikle her gün kullandığım ürünlerde triclosan olmasını tercih etmiyorum. Triclosan’la ilgili bilgi için aşağıdaki kaynakları inceleyebilirsiniz,

Klinik Farmakoloji Derneği
Wikipedia (By-products kısmına bakmanızı öneririm)
Amerika Food and Drug Administration
Cosmetics Database

Diğer gözüme çarpan içeriklerden biri de PEG-40 Hydrogenated Castor Oil. PEG (Polyethylene Glicol) bileşenleri yağ ve kirin suyla birleşerek çözünmesini ve temizlenmesini sağlamak için kullanıyor. Bu bileşenlerden de mümkün olduğunca uzak durmaya çalışıyorum. PEG ile ilgili aşağıdaki kaynakları inceleyebilirsiniz,

Amerika Food and Drug Administration Tarafından Yasaklanan/Sınırlanan İçerikler (Son kısımdaki 1,4 Dioxane bölümü)
Cosmetics Database

Parabenler zaten çok ünlü ama kısaca bahsedeyim. Parabenler kozmetik ürünlerde bakterilerin çoğalmaması için koruyucu olarak kullanılıyor. Methyl, buthyl, ethyl, prophyl ile başlayan çeşitleri mevcut. Kendisi de uzak durmaya çalıştığım içeriklerden. Aşağıdaki kaynaklardan bilgi alabilirsiniz.

Wikipedia (Breast Cancer-Göğüs Kanseri Bölümüne bakmanızı öneririm)
Cosmetics Database

Ayrıca Murad’ın bu ürününde %1,5 oranında Salisilik Asit kullanılmış. Diğer Beta Hidroksi Asitler (BHA) gibi Salisilik Asit içeren ürünler kullanıldığında uygun güneş koruyuculu kremlerin kullanılmasının önemli olduğunu da belirtmek isterim.

Herkese sağlıklı ve aradığı ürünü bulduğu güzel günler diliyorum…

4 Şubat 2011 Cuma

Lush Herbalism

Öncelikle siyah noktalardan nefret ettiğimi, yıllardır kendileriyle savaştığımı belirtmek isterim. Sanki cilt temiz değilmiş gibi bir izlenim veriyorlar ama şunu da söyleyeyim görünen siyahlık pislikten değilmiş, açılmış gözeneklerin içindeki sebumun oksijenle temas etmesiyle siyah bir renk oluşuyormuş. Tabi gözeneklerin içinde mutlaka kir birikiyordur o ayrı.

Siyah noktaları temizlemek için bildiğiniz gibi düzenli olarak buharla gözenekleri açmak, açılan gözeneklere peeling yapmak ve en sonunda da tonikle gözenekleri tekrar kapatmak gerekiyor.

Ben şimdiye kadar birçok peeling denedim. En son kullandığım ürün de Lush Herbalism. Aslında bu ürün web sayfasında yüz temizleyicisi kategorisinde ama Lush’da çalışan kişi bana peeling olarak verdi. Zaten hergün temizleyici olarak da kullanılamaz diye düşünüyorum. Lush’ın web sayfasında ürünü incelemek isterseniz buyrun lütfen

Kendisi şöyle:


Kapağını açtığınızda da şöyle görünüyor:


Kullanım şekli: Fındık büyüklüğünde bir parçayı avucunuza alıyorsunuz, bir miktar ılık suyla krem kıvamına getirip cildinize uyguluyorsunuz. Haftada 2-3 kez kullanılabilir. Başlarda kullanımı biraz zor geliyor, lavabo veya banyo yemyeşil oluyor ama sonra alışıyorsunuz. Kokusunu beğenmeyenler var bence kötü değil. Ben banyoda gözenekler buharla açıldığında kullanıyorum ve yanaklarım hassas olduğu için bu bölgelere değdirmemeye çalışıyorum. Ayrıca aktif sivilce olan ciltlerde peeling kullanılmaması gerektiğini de belirtmek isterim.

Ürünün güzel bir yanı paraben vb. koruyucu içermemesi. Bu yüzden de buzdolabında saklanması ve 3 ay içinde tüketilmesi gerekiyor. İçinde malesef parfüm var. Bunun dışında tehlikeli olabilecek başka bir içeriğe rastlamadım.

Bu üründen oldukça memnun kaldım diyebilirim. Zaten bu ürün Lush’ın en çok satılan ürünlerinden ve kullananlar genelde memnun. Bu yüzden elimdekinin son kullanma tarihi bittiğinde (bitirdiğimde diyemiyorum, çünkü biliyorum ki bitiremeyeceğim) ve eğer daha iyi bir peeling bulamazsam tekrar almayı düşünüyorum.

Fiyatı ise 21,90 TL (100gr.).

Lush Herbalism böyle. Elimde, hakkında bişeyler yazmak istediğim çok fazla ürün birikti. Daha çok Lush ve Fresh Line ürünleri. En kısa zamanda bu ürünlerle karşınızda olacağım:)

You might also like:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Bu gadget'ta bir hata oluştu

27 Şubat 2011 Pazar

Yves Saint Laurent Mascara Volume Effet Faux Cils



Kirpiklerim dolgun olmadığı için daha çok hacim veren maskaraları seviyorum. İsminden de anlaşılacağı gibi takma kirpik etkisi yaptığını söylüyor o kadar olmasa da bence kirpiklere güzel bir hacim veriyor ve doğal duruyor. Kirpikleri yapış yapış yapmıyor bu yüzden kolay sürülüyor. Kalıcığı güzel ve kolay temizlenmesi de artı bir özelliği. Ben en çok rengini beğendim. Benimkinin rengi Fascinating Violet yani büyüleyici mor. Çok abartı bir mor değil ancak yakından mor olduğu anlaşılıyor. Güzel kokuyor ama maskaranın güzel kokmasına ne gerek var ki?
YSL'nin web sitesinde ürünü inceleyebilirsiniz.
Fiyatı ise Sephora'da 61,75 TL.

26 Şubat 2011 Cumartesi

Cosme-de Siparişim


Hazır siparişin heyecanı geçmeden birşeyler yazayım ve Cosme-de'den bahsedeyim dedim.  Sipariş 8 iş gününde sorunsuz elime ulaştı. Ürünler Hong Kong'dan geldi. Fiyatlar Türkiye'ye göre çok iyi. Kargoda da sorun yaşamayınca bundan sonra rahatlıkla sipariş veririm. Gelelim ürünlere.


1. Guerlain Le 2 de Guerlain Two Brush Mascara (Butterfly Sparkle): Çok sevdim bu maskarayı. Neden olduğunu ayrıca yazacağım. 2 fırçası var. Büyük olanı siyah, küçük olanı da ışıltı vermesi için metalik mor. Zaten ambalajına diyecek yok süper. Fiyatı 41$


2. Guerlain Issima Creme Camphrea Kapatıcı: Sivilceleri hem tedavi eden hem de kapatan bir kapatıcı arıyordum ve cafeanneyazar'ın bu kapatıcıdan memnun kaldığını görünce sipariş verdim. Biraz kullanayım daha ayrıntılı yazarım. Hangi birini yazacağım ben de bilmiyorum. Fiyatı 30$

24 Şubat 2011 Perşembe

Lancome Blush Subtil Shimmer



Eveeet bugün yeni allığımla karşınızdayım :) Rengi Peach Fever yani şeftali ateşi ama tam şeftali değil pembeye dönük. İçinde minik minik ışıltılar var ama sürünce insanı rahatsız eden koca koca ışıltılardan değil. Rengini ve ışıltısını çok beğendim. Ayrıca kalıcı olması da çok güzel. Rengini görmeniz için resim çekmeye çalıştım ama bu konuda tecrübesizim malesef :(

Flash kullanmadan çektiğim resim, gördüğünüz gibi daha çok pembe gibi;


Bu da flash kullanarak çektiğim resim, ışıltıları görümüşsünüzdür. Burada da daha çok şeftali gibi.


Bu resimde rengini daha iyi görebilirsiniz. Parmağımla biraz yoğun sürdüm. Yanakta daha doğal duruyor tabii ki. Bu flash'lı;

 Bu da flash'sız;

Ben de alerji falan yapmadı. İçindekileri aşağıdaki resimde görebilirsiniz. İçinde parabenin her hali, dimethicone, parfum ve coumarin var. Ama sonuçta bu bir makyaj malzemesi diyerek kıvırayım bari. Çok beğendim napayım :)


Fiyatı Sephora'da 84,55 TL.

21 Şubat 2011 Pazartesi

Lush Big Şampuan


İlk Lush alışverişimde bu şampuanı tester olarak vermişlerdi. 1 hafta kadar kullandıktan sonra kuaföre gittiğimde, kuaför saçlarımın çok canlı ve parlak olduğunu söyledi ve ben de hemen bu şampuandan aldım. Normalde kuru, çabuk kırılan bir saç yapım var ve zaman zaman da dökülerek canımı sıkar. Bu şampuanı 1,5 aydır kullanıyorum ve çok memnunum. Şampuanın üzerinde “Mat ve cansız saçlarınız ham deniz tuzu, yosun ve limon suyu şampuanı ile parlayacak ve ipek gibi görünecek” yazıyor. Şampuan gerçekten de vaat ettiklerini yapıyor, saça canlılık ve parlaklık veriyor. Saçı kurutmuyor ve taranmasını zorlaştırmıyor. Saçım dönem dönem çok dökülür, bu şampuanı kullanırken pek dökülmedi.

Şampuanın çok ilginç de bir yapısı var. Tam olarak sıvı halde değil ve içinde büyük büyük tuzlar var. Başta bu tuzlar ne olacak diyorsunuz ama yıkadıkça yok oluyorlar. Kokusu çok güzel ve çok güzel köpürüyor. Alttaki resimde tuzları gördünüz mü?


Aşağıdaki resimde içeriklerine bakabilirsiniz.



Gördüğünüz gibi malesef içinde Sodium Laureth Sulfate, Coumarin, Perfume, Methylparaben ve Prophylparaben var. Aslında içerik olarak pek tercih etmeyeceğim bir şampuan ama çok da memnunum. Ben de karar veremedim tekrar alayım mı almayayım mı?

Fiyatı ise 39,90 TL (330 gr.)

Ürünü Lush'ın web sayfasında buradan inceleyebilirsiniz.

16 Şubat 2011 Çarşamba

Shiseido White Lucent Brightening Protective Moisturizer

Benim cildim T bölgesi hariç kuru ve mat olduğu için hafif parlaklık veren ve cildimi yeteri kadar nemlendiren nemlendiricileri seviyorum. Bu açıdan Shiseido White Lucent Brightening Protective Moisturizer’dan memnun kaldım. Kıvamı çok iyi, yeteri kadar nemlendiriyor ve en sevdiğim yanı sürdükten sonra hafif parlaklık veriyor ki ismi zaten Brightening Protective Moisturizer. Bir de SPF 16 güneş korumasına sahip olması diğer güzel yanı.

Aslında tekrar almayı isterim ama içeriklerinin yazdığı kutuyu atmışım. Eğer içeriklerini bulabilirsem inceleyip ona göre karar vereceğim. Elinde bu nemlendiricinin içerikleri olan varsa ve yorum olarak bu yazıya bırakırsa çok mutlu olurum.

Ben bu nemlendiriciyi temizleyici ve toniğiyle birlikte set halinde almıştım. Normalde 50 ml. olarak satılıyor ama bendeki 30 ml. Setin fiyatını hatırlayamıyorum ama nemlendiricinin şu andaki strawberry’deki fiyatı 90 TL civarında.

Daha önce aynı serinin Protective Day Emulsion’u kullanmıştım ve kullandıktan sonra cildimde gözle görülür bir fark görmediğimden daha önceki bir yazımda bahsetmiştim. Emulsion ve Moisturizer arasındaki farkı çözebilmiş değilim belki moisturizer benim için daha uygun olduğundan daha memnun kalmışımdır bilemiyorum. Bir de bunlardan önce kullandığım nemlendiricilerle arasındaki farklardan da kaynaklanıyor olabilir. Moisturizer’dan önce kullandığım nemlendiriciden (Murad Skin Perfecting Lotion) aynı etkileri görememiştim ve aralarında çok fark vardı. Neyse Emulsion’un da resmini ekleyip yazımı bitireyim.

12 Şubat 2011 Cumartesi

Lush Angels On Bare Skin

İlk defa Lush mağazasına gittiğimde, siyah noktalar için peeling aradığımı söyledim. Aslında gözüm Herbalism’deydi ama cildim hassas olduğu için bunu önerdiler. Ürünün kutusunun üzerinde de gül ile yumuşakık verdiği, lavanta ile cildin yağ dengesini koruduğu yazıyor. Ama peelingi sadece yağlı olan T bölgesine yapacağıma göre hassas olan bölgelere Herbalism’in bir zararı olmazdı. Nitekim de ikinci gidişimde Herbalism’i aldım, hassas olan yerlere değdirmediğimden bu bölgelere bişey olmadı. Bu arada Herbalism’le ilgili yazıma buradan ulaşabilirsiniz.

Herbalism’le ilgili internetten güzel yorumlar okumuştum o yüzden Angels’tan hemen sonra Herbalism’i de aldım. Benim yaptığım yine gereksiz bir işti ama napayım :) Herbalism gelince Angels’ın pabucu dama atıldı, çok az kullanabildim. Biliyorsunuz bir üründen ancak belli bir süre düzenli kullandıktan sonra fayda sağlanabilir. Bu yüzden pek yorum yapamayacağım. Denemesi için çevremdekilere bu üründen vermiştim, memnun kaldıklarını söylediler. Yani genel olarak güzel bir ürün ama ben Herbalism’i tercih ederim. Herbalism de cildi kurutmuyor veya tahriş etmiyor. Bu yüzden Angels’ı tekrar almayı düşünmüyorum.

Ürünün kutusu açıldıktan sonra aşağıdaki gibi görünüyor. İçindeki lavantaları görmüşsünüzdür. Kokusu da gayet güzel bence.


İçindekilere aşağıdaki resimden bakabilirsiniz. Bu arada Lush ürünlerine, o ürünü yapanın ismini ve resmini de koyuyorlar. Acaba bu resimler gerçekten ürünü yapanlara benziyor mudur? Yoksa hepsinde benzer resimler mi vardır?


Resimde de gördüğünüz gibi koruyucu madde kullanılmamış ama malesef parfüm içeriyor. 3 ay gibi kısa bir kullanım ömrü var ve buzdolabında saklanması gerekiyor. Fiyatı ise 21,9 TL ( 100 gr.)

Angels’ı Lush’ın web sayfasından incelemek isterseniz bir tık buraya lütfen..

11 Şubat 2011 Cuma

Organik Alışverişim

Birçok marka ürünlerinin tanıtımlarında “Organik” kelimesini kullanıyor ama bunlara güvenmemek gerekiyor. Bir ürünün organik olması için Amerika’da USDA (United States Department of Agriculture) / NOP (National Organic Program) standartlarına uygun olması ve USDA tarafından akredite edilmiş kuruluşlarca sertifikalandırılması gerekiyor. (buradan daha detaylı bilgi alabilirsiniz) Juice Beauty’nin ürünlerinin bazılarında “USDA Organic” amblemi, bazılarında da “Made With Certified Organic Ingredients” amblemi bulunuyor. “USDA Organic” amblemi olanların %95’i , “Made With Certified Organic Ingredients” amblemi olanların da %70’i organik. Ayrıntılı bilgi için buyrun lütfen.

10 Şubat 2011 Perşembe

Murad Clarifying Cleanser'la Ayrılmak Üzereyiz :(

Daha önce Murad’ın akneli ciltler için olan temizleyici jelini (Clarifying Cleanser) kullandığımdan ve çok memnun kaldığımdan daha önceki bir yazımda bahsetmiştim. O dönemde birden artan sivilcelerimi ciddi olarak azaltmış ve tekrar çıkmalarını engellemişti. Fakat kozmetik ürünlerin içeriklerini araştırmaya başladığımda bu jelin içinde Triclosan, PEG-40 ve Methylparaben olduğunu fark ettim ve kullanmayı bıraktım. Bırakınca tesadüf mü bilmiyorum tekrar sivilceler artmaya başladı. Kullanmayı bıraktım diyorum ama yüzümde ciddi bir sivilce çıkarsa hemen Murad’ıma sarılıyorum:) Şu an başka ürünler deniyorum, en kısa zamanda onlar hakkında da yazılar gelecektir.

Eveeet gelelim içeriklere. Bu güzelim ürünü bırakmama sebep olan en önemli içerik Triclosan. Triclosan; antibakteriyel el sabunları, yüz yıkama jelleri, diş macunları vb. ürünlerde antibakteriyel ajan olarak kullanılıyor. Ben, özellikle her gün kullandığım ürünlerde triclosan olmasını tercih etmiyorum. Triclosan’la ilgili bilgi için aşağıdaki kaynakları inceleyebilirsiniz,

Klinik Farmakoloji Derneği
Wikipedia (By-products kısmına bakmanızı öneririm)
Amerika Food and Drug Administration
Cosmetics Database

Diğer gözüme çarpan içeriklerden biri de PEG-40 Hydrogenated Castor Oil. PEG (Polyethylene Glicol) bileşenleri yağ ve kirin suyla birleşerek çözünmesini ve temizlenmesini sağlamak için kullanıyor. Bu bileşenlerden de mümkün olduğunca uzak durmaya çalışıyorum. PEG ile ilgili aşağıdaki kaynakları inceleyebilirsiniz,

Amerika Food and Drug Administration Tarafından Yasaklanan/Sınırlanan İçerikler (Son kısımdaki 1,4 Dioxane bölümü)
Cosmetics Database

Parabenler zaten çok ünlü ama kısaca bahsedeyim. Parabenler kozmetik ürünlerde bakterilerin çoğalmaması için koruyucu olarak kullanılıyor. Methyl, buthyl, ethyl, prophyl ile başlayan çeşitleri mevcut. Kendisi de uzak durmaya çalıştığım içeriklerden. Aşağıdaki kaynaklardan bilgi alabilirsiniz.

Wikipedia (Breast Cancer-Göğüs Kanseri Bölümüne bakmanızı öneririm)
Cosmetics Database

Ayrıca Murad’ın bu ürününde %1,5 oranında Salisilik Asit kullanılmış. Diğer Beta Hidroksi Asitler (BHA) gibi Salisilik Asit içeren ürünler kullanıldığında uygun güneş koruyuculu kremlerin kullanılmasının önemli olduğunu da belirtmek isterim.

Herkese sağlıklı ve aradığı ürünü bulduğu güzel günler diliyorum…

4 Şubat 2011 Cuma

Lush Herbalism

Öncelikle siyah noktalardan nefret ettiğimi, yıllardır kendileriyle savaştığımı belirtmek isterim. Sanki cilt temiz değilmiş gibi bir izlenim veriyorlar ama şunu da söyleyeyim görünen siyahlık pislikten değilmiş, açılmış gözeneklerin içindeki sebumun oksijenle temas etmesiyle siyah bir renk oluşuyormuş. Tabi gözeneklerin içinde mutlaka kir birikiyordur o ayrı.

Siyah noktaları temizlemek için bildiğiniz gibi düzenli olarak buharla gözenekleri açmak, açılan gözeneklere peeling yapmak ve en sonunda da tonikle gözenekleri tekrar kapatmak gerekiyor.

Ben şimdiye kadar birçok peeling denedim. En son kullandığım ürün de Lush Herbalism. Aslında bu ürün web sayfasında yüz temizleyicisi kategorisinde ama Lush’da çalışan kişi bana peeling olarak verdi. Zaten hergün temizleyici olarak da kullanılamaz diye düşünüyorum. Lush’ın web sayfasında ürünü incelemek isterseniz buyrun lütfen

Kendisi şöyle:


Kapağını açtığınızda da şöyle görünüyor:


Kullanım şekli: Fındık büyüklüğünde bir parçayı avucunuza alıyorsunuz, bir miktar ılık suyla krem kıvamına getirip cildinize uyguluyorsunuz. Haftada 2-3 kez kullanılabilir. Başlarda kullanımı biraz zor geliyor, lavabo veya banyo yemyeşil oluyor ama sonra alışıyorsunuz. Kokusunu beğenmeyenler var bence kötü değil. Ben banyoda gözenekler buharla açıldığında kullanıyorum ve yanaklarım hassas olduğu için bu bölgelere değdirmemeye çalışıyorum. Ayrıca aktif sivilce olan ciltlerde peeling kullanılmaması gerektiğini de belirtmek isterim.

Ürünün güzel bir yanı paraben vb. koruyucu içermemesi. Bu yüzden de buzdolabında saklanması ve 3 ay içinde tüketilmesi gerekiyor. İçinde malesef parfüm var. Bunun dışında tehlikeli olabilecek başka bir içeriğe rastlamadım.

Bu üründen oldukça memnun kaldım diyebilirim. Zaten bu ürün Lush’ın en çok satılan ürünlerinden ve kullananlar genelde memnun. Bu yüzden elimdekinin son kullanma tarihi bittiğinde (bitirdiğimde diyemiyorum, çünkü biliyorum ki bitiremeyeceğim) ve eğer daha iyi bir peeling bulamazsam tekrar almayı düşünüyorum.

Fiyatı ise 21,90 TL (100gr.).

Lush Herbalism böyle. Elimde, hakkında bişeyler yazmak istediğim çok fazla ürün birikti. Daha çok Lush ve Fresh Line ürünleri. En kısa zamanda bu ürünlerle karşınızda olacağım:)