10 Şubat 2011 Perşembe

Murad Clarifying Cleanser'la Ayrılmak Üzereyiz :(

Daha önce Murad’ın akneli ciltler için olan temizleyici jelini (Clarifying Cleanser) kullandığımdan ve çok memnun kaldığımdan daha önceki bir yazımda bahsetmiştim. O dönemde birden artan sivilcelerimi ciddi olarak azaltmış ve tekrar çıkmalarını engellemişti. Fakat kozmetik ürünlerin içeriklerini araştırmaya başladığımda bu jelin içinde Triclosan, PEG-40 ve Methylparaben olduğunu fark ettim ve kullanmayı bıraktım. Bırakınca tesadüf mü bilmiyorum tekrar sivilceler artmaya başladı. Kullanmayı bıraktım diyorum ama yüzümde ciddi bir sivilce çıkarsa hemen Murad’ıma sarılıyorum:) Şu an başka ürünler deniyorum, en kısa zamanda onlar hakkında da yazılar gelecektir.

Eveeet gelelim içeriklere. Bu güzelim ürünü bırakmama sebep olan en önemli içerik Triclosan. Triclosan; antibakteriyel el sabunları, yüz yıkama jelleri, diş macunları vb. ürünlerde antibakteriyel ajan olarak kullanılıyor. Ben, özellikle her gün kullandığım ürünlerde triclosan olmasını tercih etmiyorum. Triclosan’la ilgili bilgi için aşağıdaki kaynakları inceleyebilirsiniz,

Klinik Farmakoloji Derneği
Wikipedia (By-products kısmına bakmanızı öneririm)
Amerika Food and Drug Administration
Cosmetics Database

Diğer gözüme çarpan içeriklerden biri de PEG-40 Hydrogenated Castor Oil. PEG (Polyethylene Glicol) bileşenleri yağ ve kirin suyla birleşerek çözünmesini ve temizlenmesini sağlamak için kullanıyor. Bu bileşenlerden de mümkün olduğunca uzak durmaya çalışıyorum. PEG ile ilgili aşağıdaki kaynakları inceleyebilirsiniz,

Amerika Food and Drug Administration Tarafından Yasaklanan/Sınırlanan İçerikler (Son kısımdaki 1,4 Dioxane bölümü)
Cosmetics Database

Parabenler zaten çok ünlü ama kısaca bahsedeyim. Parabenler kozmetik ürünlerde bakterilerin çoğalmaması için koruyucu olarak kullanılıyor. Methyl, buthyl, ethyl, prophyl ile başlayan çeşitleri mevcut. Kendisi de uzak durmaya çalıştığım içeriklerden. Aşağıdaki kaynaklardan bilgi alabilirsiniz.

Wikipedia (Breast Cancer-Göğüs Kanseri Bölümüne bakmanızı öneririm)
Cosmetics Database

Ayrıca Murad’ın bu ürününde %1,5 oranında Salisilik Asit kullanılmış. Diğer Beta Hidroksi Asitler (BHA) gibi Salisilik Asit içeren ürünler kullanıldığında uygun güneş koruyuculu kremlerin kullanılmasının önemli olduğunu da belirtmek isterim.

Herkese sağlıklı ve aradığı ürünü bulduğu güzel günler diliyorum…

2 yorum:

  1. Ben bu seriden umduğumu bulamadım. Ama tabii benim aknelerim aır vaka kistik akne olduğu için de olabilir... Kızartma yedim sivilcem çıktı türünde sivilce sorunu olanlara iyi gelebilir diye düşünüyorum. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu yazıyı baya önce yazmıştım. O sıralar içeriklere çok dikkat ediyordum. Ama artık bu kadar titizlenemiyorum. Bu jelden memnun kalmıştım ama daha sonra hassas ciltlere uygun ürünleri kullanmaya başladıktan sonra onlardan daha çok memnun kaldım. Şimdi cildimi çok yormayan ürünleri tercih ediyorum. Yorumun için çok teşekkür ederim canım. Eski yazılarıma bakma fırsatı bulmuş oldum:)

      Sil

You might also like:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Bu gadget'ta bir hata oluştu

10 Şubat 2011 Perşembe

Murad Clarifying Cleanser'la Ayrılmak Üzereyiz :(

Daha önce Murad’ın akneli ciltler için olan temizleyici jelini (Clarifying Cleanser) kullandığımdan ve çok memnun kaldığımdan daha önceki bir yazımda bahsetmiştim. O dönemde birden artan sivilcelerimi ciddi olarak azaltmış ve tekrar çıkmalarını engellemişti. Fakat kozmetik ürünlerin içeriklerini araştırmaya başladığımda bu jelin içinde Triclosan, PEG-40 ve Methylparaben olduğunu fark ettim ve kullanmayı bıraktım. Bırakınca tesadüf mü bilmiyorum tekrar sivilceler artmaya başladı. Kullanmayı bıraktım diyorum ama yüzümde ciddi bir sivilce çıkarsa hemen Murad’ıma sarılıyorum:) Şu an başka ürünler deniyorum, en kısa zamanda onlar hakkında da yazılar gelecektir.

Eveeet gelelim içeriklere. Bu güzelim ürünü bırakmama sebep olan en önemli içerik Triclosan. Triclosan; antibakteriyel el sabunları, yüz yıkama jelleri, diş macunları vb. ürünlerde antibakteriyel ajan olarak kullanılıyor. Ben, özellikle her gün kullandığım ürünlerde triclosan olmasını tercih etmiyorum. Triclosan’la ilgili bilgi için aşağıdaki kaynakları inceleyebilirsiniz,

Klinik Farmakoloji Derneği
Wikipedia (By-products kısmına bakmanızı öneririm)
Amerika Food and Drug Administration
Cosmetics Database

Diğer gözüme çarpan içeriklerden biri de PEG-40 Hydrogenated Castor Oil. PEG (Polyethylene Glicol) bileşenleri yağ ve kirin suyla birleşerek çözünmesini ve temizlenmesini sağlamak için kullanıyor. Bu bileşenlerden de mümkün olduğunca uzak durmaya çalışıyorum. PEG ile ilgili aşağıdaki kaynakları inceleyebilirsiniz,

Amerika Food and Drug Administration Tarafından Yasaklanan/Sınırlanan İçerikler (Son kısımdaki 1,4 Dioxane bölümü)
Cosmetics Database

Parabenler zaten çok ünlü ama kısaca bahsedeyim. Parabenler kozmetik ürünlerde bakterilerin çoğalmaması için koruyucu olarak kullanılıyor. Methyl, buthyl, ethyl, prophyl ile başlayan çeşitleri mevcut. Kendisi de uzak durmaya çalıştığım içeriklerden. Aşağıdaki kaynaklardan bilgi alabilirsiniz.

Wikipedia (Breast Cancer-Göğüs Kanseri Bölümüne bakmanızı öneririm)
Cosmetics Database

Ayrıca Murad’ın bu ürününde %1,5 oranında Salisilik Asit kullanılmış. Diğer Beta Hidroksi Asitler (BHA) gibi Salisilik Asit içeren ürünler kullanıldığında uygun güneş koruyuculu kremlerin kullanılmasının önemli olduğunu da belirtmek isterim.

Herkese sağlıklı ve aradığı ürünü bulduğu güzel günler diliyorum…

2 yorum:

  1. Ben bu seriden umduğumu bulamadım. Ama tabii benim aknelerim aır vaka kistik akne olduğu için de olabilir... Kızartma yedim sivilcem çıktı türünde sivilce sorunu olanlara iyi gelebilir diye düşünüyorum. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu yazıyı baya önce yazmıştım. O sıralar içeriklere çok dikkat ediyordum. Ama artık bu kadar titizlenemiyorum. Bu jelden memnun kalmıştım ama daha sonra hassas ciltlere uygun ürünleri kullanmaya başladıktan sonra onlardan daha çok memnun kaldım. Şimdi cildimi çok yormayan ürünleri tercih ediyorum. Yorumun için çok teşekkür ederim canım. Eski yazılarıma bakma fırsatı bulmuş oldum:)

      Sil