14 Ocak 2011 Cuma

Kozmetik Ürünlerin İçeriklerine Dikkat!

                                                
Günlük kullandığımız kişisel bakım ürünlerinin (sabun, krem, diş macunu, duş jeli, şampuan, saç kremi….) -pahalı veya ucuz- hemen hemen hepsinde insan sağlığına zararlı içeriklerin bulunabildiğinden önceki yazımda bahsetmiştim.
Üreticilerin bu içerikleri bu kadar rahatlıkla kullanabilmeleri beni dehşete düşürdü. Neden kanser vakaları bu kadar arttı sorusu ile bu tehlikeli içerikler arasında bir bağlantı olabilir düşüncesiyle kendimce bazı önlemler almaya başladım. Bu yazımda da bu önlemlerden bahsedeceğim.

1. Mümkün olduğunca az ürün kullanmaya çalışıyorum ama benim gibi birisi için bu pek kolay olmuyor :)

2. Ürünün üzerinde yazılan doğal, organik vb. şeylere güvenmeden içeriklerini tek tek okuyorum. Mümkün olduğunca aşağıdaki içeriklerden uzak durmaya çalışıyorum. (Bu içerikler şimdiye kadar yaptığım araştırmalarda gözüme çarpanlar, araştırdıkça sayıları artacaktır.) Şüphelendiğim içerikleri de http://www.cosmeticdatabase.com/‘den kontrol ediyorum.
Triclosan
PEG (Polyethylene Glycol)
Hydroquinone
Triethanolamine (TEA)
Diethanolamine (DEA)
Parfum (Fragrance)
Dimethicone
Petrolatum
Mineral Oil
Phthalates
Paraben
SLS (Sodium Lauryl Sulfate)
DMDM hydantoin
Salicylic Acid
Imidazolidinyl urea
Daha sonraki yazılarımda bu içeriklerden daha detaylı bahsedeceğim.

3. Sabun, yüz yıkama jeli, duş jeli gibi ürünleri kullandıktan sonra cildimi eskisine göre daha fazla duruluyorum.

4. Arkasından durulama yapılmadığı ve daha uzun süre ciltte kaldığı için krem seçiminde daha dikkatli davranıyorum. Eskiden marketlerde satılan nivea vb. el ve vücut kremlerini de kullanıyordum ama artık bunları seçerken de içinde yukarıdaki içeriklerin bulunmamasına dikkat ediyorum. Ünlü markaların yüz kremlerinin daha güvenilir olduğunu düşünüyordum ama dediğim gibi markaya bakmıyormuş, içeriğine bakmak gerekir.

5. Eskiden bilinen markaların parfümlerini alarak kendimi güvende hissediyordum ama öğrendim ki marka pek fark etmiyor. Bildiğim kadarıyla parfümlerde içerik yazma zorunluluğu da yok. Bu yüzden artık parfümleri sadece kıyafetlere sıkıyorum.

6. Bakteriler sıvı ortamda ürediğinden, sıvı sabunlarda koruyucunun daha fazla kullanıldığını öğrendim. Bu yüzden artık mümkün olduğunca içeriğine de bakarak katı sabun kullanmaya çalışıyorum.

Şimdilik aklıma gelenler bunlar. Herkese sağlıklı günler diliyorum...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

You might also like:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Bu gadget'ta bir hata oluştu

14 Ocak 2011 Cuma

Kozmetik Ürünlerin İçeriklerine Dikkat!

                                                
Günlük kullandığımız kişisel bakım ürünlerinin (sabun, krem, diş macunu, duş jeli, şampuan, saç kremi….) -pahalı veya ucuz- hemen hemen hepsinde insan sağlığına zararlı içeriklerin bulunabildiğinden önceki yazımda bahsetmiştim.
Üreticilerin bu içerikleri bu kadar rahatlıkla kullanabilmeleri beni dehşete düşürdü. Neden kanser vakaları bu kadar arttı sorusu ile bu tehlikeli içerikler arasında bir bağlantı olabilir düşüncesiyle kendimce bazı önlemler almaya başladım. Bu yazımda da bu önlemlerden bahsedeceğim.

1. Mümkün olduğunca az ürün kullanmaya çalışıyorum ama benim gibi birisi için bu pek kolay olmuyor :)

2. Ürünün üzerinde yazılan doğal, organik vb. şeylere güvenmeden içeriklerini tek tek okuyorum. Mümkün olduğunca aşağıdaki içeriklerden uzak durmaya çalışıyorum. (Bu içerikler şimdiye kadar yaptığım araştırmalarda gözüme çarpanlar, araştırdıkça sayıları artacaktır.) Şüphelendiğim içerikleri de http://www.cosmeticdatabase.com/‘den kontrol ediyorum.
Triclosan
PEG (Polyethylene Glycol)
Hydroquinone
Triethanolamine (TEA)
Diethanolamine (DEA)
Parfum (Fragrance)
Dimethicone
Petrolatum
Mineral Oil
Phthalates
Paraben
SLS (Sodium Lauryl Sulfate)
DMDM hydantoin
Salicylic Acid
Imidazolidinyl urea
Daha sonraki yazılarımda bu içeriklerden daha detaylı bahsedeceğim.

3. Sabun, yüz yıkama jeli, duş jeli gibi ürünleri kullandıktan sonra cildimi eskisine göre daha fazla duruluyorum.

4. Arkasından durulama yapılmadığı ve daha uzun süre ciltte kaldığı için krem seçiminde daha dikkatli davranıyorum. Eskiden marketlerde satılan nivea vb. el ve vücut kremlerini de kullanıyordum ama artık bunları seçerken de içinde yukarıdaki içeriklerin bulunmamasına dikkat ediyorum. Ünlü markaların yüz kremlerinin daha güvenilir olduğunu düşünüyordum ama dediğim gibi markaya bakmıyormuş, içeriğine bakmak gerekir.

5. Eskiden bilinen markaların parfümlerini alarak kendimi güvende hissediyordum ama öğrendim ki marka pek fark etmiyor. Bildiğim kadarıyla parfümlerde içerik yazma zorunluluğu da yok. Bu yüzden artık parfümleri sadece kıyafetlere sıkıyorum.

6. Bakteriler sıvı ortamda ürediğinden, sıvı sabunlarda koruyucunun daha fazla kullanıldığını öğrendim. Bu yüzden artık mümkün olduğunca içeriğine de bakarak katı sabun kullanmaya çalışıyorum.

Şimdilik aklıma gelenler bunlar. Herkese sağlıklı günler diliyorum...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder