4 Ocak 2011 Salı

Kozmetik Ürünlerin Görünmeyen Tehlikeleri...

Açıkçası kozmetik ürünlerin bu kadar tehlikeli olabileceğinin farkında değildim. Hazır farkına varmışken (ki bu kadar erken olduğu için şanslı sayıyorum kendimi) sizinle de paylaşmak istedim. En çok şaşırdığım şey pahalı ve ünlü markalarda, eczanelerde satılanlarda ve hatta doğalız, el yapımıyız diyenlerde bile tehlikeli içeriklerden mevcut.

Aslında bu konuda yazacak çok fazla şey var ama öncelikle bir siteden bahsetmek istiyorum. http://www.cosmeticdatabase.com/ Bu sitede merak ettiğiniz bir markanın ürününü arattırıp içeriklerine ve tehlikeli olup olmadıklarına bakabiliyorsunuz. Güvenilir bir site olduğunu düşünüyorum çünkü ticari değil. Tabii ki bütün ürünler yok bu sitede, isterseniz üye olup ürünün içeriğini yazarsanız ürün hakkında bilgi alabilirsiniz. Bu sitede yine işinize yaracağını düşündüğüm özet alışveriş rehberi var. Adresi de http://www.ewg.org/files/EWG_cosmeticsguide.pdf  Burada kaçınılması gereken içeriklerden kısaca bahsetmiş.

Ayrıca http://www.ewg.org/ ve http://www.cir-safety.org/ sitelerini de şahsım adına çok yararlı buldum.

Bu sitelerde geçirdiğim onca zamandan sonra anladım ki kozmetik ürünleri alırken çok dikkatli olmak gerekiyor. Öncelikle yapmamız gereken şey mümkün olduğunca az ve basit ürünleri kullanmak. Ürünün fonksiyonu arttıkça içerdiği kimyasallar da artıyor. İkincisi markaların tanıtımlarında yazan “organik” (organik diyenlerde sertifika aramak gerekiyor bu arada), “doğal” gibi şeylere güvenmeyip içerikler kısmını üşenmeden okumak. Tabi ki bütün içerikleri ve tehlikelerini akılda tutmak mümkün değil ama özellikle uzak durulması gereken içerikleri öğrenip bunları içeren ürünleri almayabiliriz. Hatta alışveriş yaparken yukarıda verdiğim alışveriş rehberini yanınızda bulundurabilirsiniz.

Malesef benim şimdiye kadar kullandığım ve bu blogda fikirlerimi paylaştığım ürünlerin bazılarında da tehlikeli sayılan içeriklerin olduğunu öğrendim. Bu yüzden artık ne kadar cildime iyi gelse de, içinde zararlı kimyasal olan ürünlerden uzak durmaya çalışıyorum. Bu konuda öğrendiklerimi ve kendi aldığım önlemleri yine burada paylaşacağım ama şimdilik benden bu kadar….

2 yorum:

  1. Şekerim ben hamileyken organik kozmetikle bozmuştum..Organik marketlerden ya da Ayrancı'da pazar günleri kurulan organik pazardan bu tip şampuan (markası URTEKRAM)vs. türü ürünlere ulaşabilirsin..Ben kızıma hala bunları kullanıyorum..Ama artık kendim için malesef bu işin ucunu bıraktım..Çünkü kullandığımız ürünlerin malesef çoğu bu kriterlere uymuyor..Bir de annem gibi yediğine içtiğine dikkat eden, hayatı boyunca doğru düzgün kozmetik kullanmamış biri bile kanser olduysa, bizim durumumuz pek parlak sayılmaz..İnşallah kanserin aşısı bulunur ne diyeyim..

    YanıtlaSil
  2. doğru valla handecim. ne bileyim insan yine de korkuyor bari bunda önlem alabileceksem alayım diyorum. kullandığımız herşey yapay,biz naparız bilmiyorum işallah aşısı çıkar kanserin.

    YanıtlaSil

You might also like:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Bu gadget'ta bir hata oluştu

4 Ocak 2011 Salı

Kozmetik Ürünlerin Görünmeyen Tehlikeleri...

Açıkçası kozmetik ürünlerin bu kadar tehlikeli olabileceğinin farkında değildim. Hazır farkına varmışken (ki bu kadar erken olduğu için şanslı sayıyorum kendimi) sizinle de paylaşmak istedim. En çok şaşırdığım şey pahalı ve ünlü markalarda, eczanelerde satılanlarda ve hatta doğalız, el yapımıyız diyenlerde bile tehlikeli içeriklerden mevcut.

Aslında bu konuda yazacak çok fazla şey var ama öncelikle bir siteden bahsetmek istiyorum. http://www.cosmeticdatabase.com/ Bu sitede merak ettiğiniz bir markanın ürününü arattırıp içeriklerine ve tehlikeli olup olmadıklarına bakabiliyorsunuz. Güvenilir bir site olduğunu düşünüyorum çünkü ticari değil. Tabii ki bütün ürünler yok bu sitede, isterseniz üye olup ürünün içeriğini yazarsanız ürün hakkında bilgi alabilirsiniz. Bu sitede yine işinize yaracağını düşündüğüm özet alışveriş rehberi var. Adresi de http://www.ewg.org/files/EWG_cosmeticsguide.pdf  Burada kaçınılması gereken içeriklerden kısaca bahsetmiş.

Ayrıca http://www.ewg.org/ ve http://www.cir-safety.org/ sitelerini de şahsım adına çok yararlı buldum.

Bu sitelerde geçirdiğim onca zamandan sonra anladım ki kozmetik ürünleri alırken çok dikkatli olmak gerekiyor. Öncelikle yapmamız gereken şey mümkün olduğunca az ve basit ürünleri kullanmak. Ürünün fonksiyonu arttıkça içerdiği kimyasallar da artıyor. İkincisi markaların tanıtımlarında yazan “organik” (organik diyenlerde sertifika aramak gerekiyor bu arada), “doğal” gibi şeylere güvenmeyip içerikler kısmını üşenmeden okumak. Tabi ki bütün içerikleri ve tehlikelerini akılda tutmak mümkün değil ama özellikle uzak durulması gereken içerikleri öğrenip bunları içeren ürünleri almayabiliriz. Hatta alışveriş yaparken yukarıda verdiğim alışveriş rehberini yanınızda bulundurabilirsiniz.

Malesef benim şimdiye kadar kullandığım ve bu blogda fikirlerimi paylaştığım ürünlerin bazılarında da tehlikeli sayılan içeriklerin olduğunu öğrendim. Bu yüzden artık ne kadar cildime iyi gelse de, içinde zararlı kimyasal olan ürünlerden uzak durmaya çalışıyorum. Bu konuda öğrendiklerimi ve kendi aldığım önlemleri yine burada paylaşacağım ama şimdilik benden bu kadar….

2 yorum:

  1. Şekerim ben hamileyken organik kozmetikle bozmuştum..Organik marketlerden ya da Ayrancı'da pazar günleri kurulan organik pazardan bu tip şampuan (markası URTEKRAM)vs. türü ürünlere ulaşabilirsin..Ben kızıma hala bunları kullanıyorum..Ama artık kendim için malesef bu işin ucunu bıraktım..Çünkü kullandığımız ürünlerin malesef çoğu bu kriterlere uymuyor..Bir de annem gibi yediğine içtiğine dikkat eden, hayatı boyunca doğru düzgün kozmetik kullanmamış biri bile kanser olduysa, bizim durumumuz pek parlak sayılmaz..İnşallah kanserin aşısı bulunur ne diyeyim..

    YanıtlaSil
  2. doğru valla handecim. ne bileyim insan yine de korkuyor bari bunda önlem alabileceksem alayım diyorum. kullandığımız herşey yapay,biz naparız bilmiyorum işallah aşısı çıkar kanserin.

    YanıtlaSil